Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar inte Office-programmen i Win 8.1


JanKal

Rekommendera Poster

Kör Win 8.1 på min nya Dell-dator. Har just installerat Office 365, men kan inte hitta något av programmen! Kan dock öppna t.ex. Excel genom att klicka på en fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat om programmen finns med i menyn som visas när du högerklickar på Start-knappen, nere till vänster?

Har du prövat med att söka efter programmen, t ex söka med ordet Excel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du börjar skriva Hjälp i sökrutan och väljer "Hjälp och tips"----- Start och Appar ---Visa

alla dia appar Så finns en metod beskriven

 

Genom högerklipp på programmet i vyn kan det fästas i aktivitetsfältet.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Win 8.1 på min nya Dell-dator. Har just installerat Office 365, men kan inte hitta något av programmen! Kan dock öppna t.ex. Excel genom att klicka på en fil.

 

Och dom finns inte på Menyn när du klickar på "Startknappen" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Metoden som beskrivs i mitt inlägg (nr4) är helt enkelt:

 

Öppna startskärmen --Ställ pilen under vänstra hörnet på den vänstra nedre Apprutan--Tryck på

pilen som då kommer fram Då har man en sida med alla skrivbordsprogram .

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också ny Dell med Windows 8.1. Programmet som ingår är Office 2013 som dock måste hämtas via webben. Office 2013 finns som en ruta på metro-menyn, den sida som öppnas när man klickar på vänstra rutan. Det finns också som appar för word, exel osv längst bort till höger (på min dator).  

Köpte och installerade sedan Office 365 men på alla appar mm står det fortfarande office 2013, word 2013 osv. De finns inte under startknappen, däremot har jag kopierat word till aktivitetsfältet.

Har du letat efter Office 2013 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på det nu också, Office 365 är ju webbbaserad, så det mesta styrs ju via molnet, men du borde ändå ha ikoner för dessa.

Möjligt att det ändå är gamla ikoner men nya program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också ny Dell med Windows 8.1. Programmet som ingår är Office 2013 som dock måste hämtas via webben. Office 2013 finns som en ruta på metro-menyn, den sida som öppnas när man klickar på vänstra rutan. Det finns också som appar för word, exel osv längst bort till höger (på min dator).  

Köpte och installerade sedan Office 365 men på alla appar mm står det fortfarande office 2013, word 2013 osv. De finns inte under startknappen, däremot har jag kopierat word till aktivitetsfältet.

Har du letat efter Office 2013 ?

http://office.microsoft.com/sv-se/products/kop-office-365-home-FX102853961.aspx

 

Vad jag förstår av det här så är det knappast konstigt att det finns ikoner för 2013 Office program,de ingår ju!

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det jag menar är att Office 2013 gällde bara i 30 dagar, och är nu uppsagt, men det nya Office 365 finns under samma app/ikon. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...