Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blue screen


marim

Rekommendera Poster

  • Svars 52
  • Skapad
  • Senaste svar

Det är ju det att programmen ger inte olika resultat. Det är bara HDtunes health som gett ett annat resultat än de andra programmen. Och det är det enda som säger att det är nåt fel. Jag vet inte vad det som står i datakolumnen betyder men jag tror inte att det har med antal fel att göra. 

 

Tittar jag på temperature så är det ju alldeles galet så vad det mätt där har jag ingen aning om. Några av rubrikerna har med användandet av datorn att göra. Några ändrar sig vid varje uppdatering så de tror jag helt enkelt säger hur många objekt/filer/sektorer det har skannat under de senaste 5 minuterna. Det skulle förklara varför det ständigt ändras.

 

När det gäller de två varningar som finns i Hdtunes health. Tittar man längst ner i rutan under rubrikerna på den andra varningen så står det ok. Först i kolumnen står det varning sen ok och det begriper inte jag.

 

När det gäller reallocated sector count så tror jag det gäller antal filer jag har på datorn x 2. Plus att det ska dit ett decimalkomma då efter 6 siffror. För tittar jag på hur många filer malwarebytes skannar så är det ca 438 000 eset skannar ca 466 000. Och delar jag siffran som står vid reallocted på 2 så får jag ca 429 000 och det stämmer rätt bra med vad malwarebytes skannar. Och att den sen ger en varning tror jag beror på de delar den inte kommer åt att skanna att den helt enkelt ser de som felaktiga/skadade. eset stoppar malwarebytes från att komma åt filer som har med eset att göra så kanske de gör likadant med hdtunes så det inte kommer åt allt. Jag vet inte, men det är vad jag tror. 

 

Jag har skannat med crystal här och det säger precis samma sak som HDD scan. Och det är det sista som jag lägger tid på när det gäller hårddisken för den är ok enligt alla test jag kört. Så för mig är det bara bortkastad tid att fortsätta. Och jag förstår inte logiken i att fortsätta med disken efter alla test jag kört.

 

Jag vet inte om uppdateringen av grafikkortet gjort nån nytta, men jag kommer troligen få göra en systemåterställning så jag får bort den för internet explorer funkar inte längre och det kom nu efter den uppdateringen. 

 

Bifogad bild är från crystal. Klickar jag på varning så får jag upp en inställningsruta så jag kan ändra så jag även får bort den varning som är.

 

Jag får leta på annat håll på de andra sakerna som jag själv tagit upp och se om jag hittar nåt om det.

post-134005-0-14707700-1411066887_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-0-96132500-1411071088_thumb.jpg

 

 

Räknar man på värdet för flyttade sektorer från HDScan som är ett hexadecimalt värde så överstämmer det med HDTunes värde.

 

Googlar man på det hexadecimala värdet så förekommer det för andra diskar från Fujitsu.Programmen feltolkar alltså data från disken.

 

Jag håller med om att disken är färdigpenetrerad.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...