Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skumma länkar


Anneca

Rekommendera Poster

Den senaste tiden har en del konstiga länkar dykt upp. Oavsett vilken sida jag är markeras vissa ord med fetstil och dessa har en grön pil som länkar vidare till olika  "tävlingar". Är det någon som vet hur man blir av med dessa? Jag har inte installerat några program på evigheter. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den senaste tiden har en del konstiga länkar dykt upp. Oavsett vilken sida jag är markeras vissa ord med fetstil och dessa har en grön pil som länkar vidare till olika  "tävlingar". Är det någon som vet hur man blir av med dessa? Jag har inte installerat några program på evigheter. 

Jag har själv råkat ut för detta. Lösningen var att se vilka program som var installerade på datorn.

Det var ett program jag inte kände igen och valde då att avinstallera detta.

Under avinstallationen protesterade programmet, jag höll på att skada mitt "surfing expirience" eller liknande. Fortsatte och blev kvitt skiten.

Rekommederar att regelbundet köra Malwarebytes Anti-Malware och Super Anti Spyware på datorn.

Samt köra med Ghostery installerat i Firefox.

Och normalt ha Shockwave Flash avaktiverat i Webbläsaren.

För att slippa så mycket skit som möjligt.

Tyvärr försvinner många annonser också.

Om du gillar annonser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är problemet borta, Anneca?

Vad har du i så fall använt för program?

Min erfarenhet är att Malwarebytes Anti-Malware och SUPERAntiSpyware inte räcker till för att få bort allt av annonsprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde Malwarebytes Anti-Malware det hjälpte till en del. Sedan gick jag in och letade bland installerade program och hittade två som verkade skumma. Jag googlade på dem och tog sedan bort dem. Efter att de var borta installerade jag adblock. Programmen jag hittade heter: Flasho Cooupn och Greener Web.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar att du åtminstone gör en kontroll med AdwCleaner också för annonsprogrammens avinstallationer är oftast dåliga och lämnar kvar mycket.

 

AdwCleaner av Xplode: https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Se till att stänga alla program innan du låter programmet ta bort något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar att du åtminstone gör en kontroll med AdwCleaner också för annonsprogrammens avinstallationer är oftast dåliga och lämnar kvar mycket.

 

AdwCleaner av Xplode: https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Se till att stänga alla program innan du låter programmet ta bort något.

Tack så mycket. Det fanns mycket kvar som AdwCleaner tog bort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då rekommenderar jag även detta:

 

Skanna datorn online på http://www.eset.com/onlinescan/ och använd helst Internet Explorer till det.
För att inte skannern ska ta för lång tid på sig stäng av ditt antivirusprogram under tiden.

Välj alternativet Enable detection of potentially unwanted applications.

Klicka på Advanced Settings.
Ta bort bocken framför Remove found threats.
Bocka för:
Scan Archives
Scan for potentially unsafe applications
Enable Anti-Stealth Technology

Klicka på Start

När skanningen är klar klicka på List of found threats, följt av Export to a text file. Spara till en fil på skrivbordet, öppna filen och ta bort de filer som du inte vill ha kvar i datorn. Jag rekommenderar inte att låta Esets program ta bort allt den hittar för det kan bli falsklarm när man ställer in för så noggrann genomgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...