Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hindra markören att flytta sig till skrivbordet


Lighthouse2

Rekommendera Poster

Finns det någon inställning alls (har letat och letat....) som gör att mus-markören inte går ifrån den sida / där man är på, när man råkar putta till musen och markören far iväg ner ner till högra klock-hörnan eller aktivitetsfältet?

 

Så fort den är utanför stängs dom sidor man är på ner, man hamnar på skrivbordet, och man måste gå ifrån tangentbordet för att putta till musen så markören hamnar tillbaka där man vill ha den.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har aldrig hänt mig men det kanske beror på att jag har en stationär dator med en HID-kompatibel mus på USB-enhet och du kanske har någon annan utrustning, t. ex. en laptop. Jag kan i alla fall  visa vilka inställningar jag har, om det kan hjälpa dig att se vad du möjligtvis ska ändra på. Jag klickade alltså på Windowsloggan i nedre vänstra hörnet och skrev "mus" i sökfältet. Då fick jag upp ikonen Ändra musens funktioner. I den klickade jag på musinställningar och kom till Egenskaper för Mus. Flikarna Knappar, Pekare och Pekalternativ ser ut som mina tre bilder visar.

post-55300-0-42010300-1410010245.jpg

post-55300-0-38228900-1410010339.jpg post-55300-0-53994000-1410010391.jpg

 

Hittade en tråd om att den sida man är på stängs ned. Den temporära lösning som föreslogs var att använda en annan webbläsare än Internet Explorer och köra "mjukvaran" (webbläsaren) i ej maximerat läge så att "avstängningskrysset" inte befinner sig överst till höger på skärmen, och därmed hindra den bugg du har från att hela tiden stänga flikar. [Temporary solution: run your software in non-maximised mode, so that the cross is not at the top-right of the screen. This should at least stop the bug from constantly closing things. PS. Use a different browser too.]

http://www.tomshardware.co.uk/forum/247240-49-windows-mouse-moves-closes-windows

 

Apropå att köra webbläsaren i "ej maximerat läge" så har jag jag alltid mina webbläsare något förminskade så att jag kan se en liten bit av skrivbordet överst på skärmen och mina genvägar till vänster på skrivbordet.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag fick Windows 7 på jobbet så hade jag problem med att alla öppna sidor minimerades så att skrivbordet kom fram när jag puttade musen åt sidan,

kom till slut på vad det berodde på,

högerklicka på aktivitetsfältet/egenskaper och slå av "Aero Peek"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...