Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Linux Mint kommer i fler färger


Thirteen

Rekommendera Poster

Hej, ursäkta sent svar. Jag hade nån sorts form av "stavningskontroll" på en sk.smartfån och just då var det så pillrigt att redigera inlägget och sen glömde jag bort det.
Jag menade särskilda som mbgtmari så riktigt påpekade.

 

Men som du thirteen säger så gäller det väl dom nyaste utgåvorna där man nog kan välja ytterligare färgteman. :)

Mvh

 

Ps. Kul ordlista mbgtmari, lite kuriosa och OT är att "jamtskan" innehåller så mycket dialekter och olika ord beroende på var i från länet, orten eller området man är i, så ibland kan en och samma sak heta helt olika, fast "alla" (nåja) jamtar givetvis förstås alla.

Säkert är det lika i övriga landet också.

 

Ett exempel är Kvälläpp = Fladdermus som på andra orter eller länsdelar kan heta kvällsflexa eller om det skall vara kvällsfleksa, fast min farfar sade alltid fladdermus (där jag kommer ifrån), även om han givetvis kände till dom olika uttrycken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Linux Mint kommer i fler färger

 

http://segfault.linuxmint.com/2014/08/mint-x-colors/

Hoppas det finns nån som är blå också? Men nu har jag precis installerat Linux Mint och den har en grön ikon när den startar. Men jag fick till en bra bakgrund. Om det finns en snyggare Linux mint så installerar jag den om ett tag. Om jag tycker den blå Linux Mint är bättre så tänker jag lagra denna version på en äkta skiva. Linux som jag installerade nu lagade jag en en vanlig skiva. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...