Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Många förstår inte skillnad mellan att fuska och att använda hacks i spel


kikotte

Rekommendera Poster

Tja har tänk att förklara skillnad mellan fusk & hacks.

 

Varför finns det fusk i spel?

 

Svar: Det är för dom som jobbar med spelet ska lättare klara av spelet så att dom kan testa och se att det inte finns bugar i spelet. Och då lägger dom in pengar, bilar, och lite andra saker för att testa spelet.

 

Vad är skillnad mellan fusk & hacks?

 

Svar: Fusk är bara tillåtet i singleplayer om det inte är inbyggt i multiplayer. Hacks är inte tillåtet i spelet.

 

Vad innebär hacks?

 

Svar: Hacks funkar som att man lura ett värde att tror att det är ett annat värde än det den ska ha. Om vi säger att vi har 10 dollar i spelet och om man använder hacks och ändra värdet 10 till 100000 dollar då har man lurat spelet.

 

Att lura spelet, när man lurar spelet då lurar man även server som är värd för server och sen tror lura man master server och sen lura man hemsida som har alla status för just det spelet.

 

Och det blir grovt dataintrång det är samma som om lura en hemsida eller något annat på internet.

 

Många förstår inte vad dom håller på med dom tror att man får använda hacks hur dom vill men då bruka jag säga så här men om du kör med hacks då är det väl okej om vi hacka din dator då säger dom att det är olaga men då säger jag att det är olaga att använda hacks då säger dom bara aa eller hur.

 

Då säger dom att det inte är samma sak, Jo visst är det dom tror att hacka en dator är mer brott än att använda hacks på spel och dom säger att dom fuska men det är inte samma sak som att använda hacks.

 

Vad är skillnad mellan att hacka en dator & server?

 

Svar: Att hacka en dator drabba ofta bara en person och ses som bara dataintrång men att hacka en server ses som ofta som grovt dataintrång bara för att server drabba jätte många och den har mycket mer viktig info i sig och den är ofta synkad med andra saker som hemsida och sånt.

 

Så om man hacka en hemsida och ändra sin status och sen hämta andra server det som är till för spelet då är det samma som att använt hacks i spelet.

 

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Så jag hoppas att fler kommer att sluta med att använda hacks i spel! Rätta mig om jag har fel på något!

 

Jag tror många inte vet om det här och jag hoppas föräldrar kommer att lära barnen att det är fel att använda det här och att det är olaga att använda det!

 

Spelen förlora mycket pengar på det här kan inte säga någon summa men det rör sig om många miljoner! Jag hoppas att föräldrar får betala höga böter för att sina barn använder hacks på spel och det kommer att hända när nästan alla använder Facebook då blir det lättare att spåra upp den person via ip adressen och hoppas att EU kan gå med på det här med.

 

Jag betalar skatt och vill att mina skattepengar ska gå till att stoppa folk som använder hacks!

 

Detta inlägg kan uppdateras om jag har något nytt att säga till er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det skillnad, på fusk och hack.

 

I min värld, så är fusk när man i ett spel fastnar på en nivå och klarar inte att gå vidare, då använder man ett fusk/ledtråd, så att man ändå klarar denna nivå, utan att kunna klura ut hur man gör.

 

Ett hack, handlar mer om att precis som du är inne på, ta sig olagligt in i en dator eller en server, oavsett om man gör något eller inte, så är det straffbart, oftast bara böter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ja själv tycker jag förstås att fusk är fusk oavsett.

Och den som fuskar i Single Player eller i Patiens, ja vem är då förloraren....

:huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...