Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hp Pavilion g6-2311so skärm


Korpi93

Rekommendera Poster

Hej!

 

Råkade tappa en sak på min laptops skärm så är nu i behov av en ny, tänkte komma undan lite billigare genom att köpa en ny skärm själv istället för att betala självrisken eller en reparation hos någon butik.

Problemet är att jag inte riktigt vet exakt vad för skärm jag behöver...
Modelen på min dator är HP Pavilion g6-2311so. Men jag hittar skärmar för andra datorer inom G6-2000 serien eller just för g6-2000 serien överlag. Är lite osäker på om det skulle fungera med en skärm dom ska vara för G6-2000 serien eller om det är olika typer av skärmar i de olika modelerna inom den serien.. vill ju få så bra skärm som möjligt och undvika en skärm som är mest skräp även om det skulle passa.

Någon som vet något om dessa laptop skärmar och kanske också vet några bra pålitliga ställen (som man kanske har möjlighet att skicka tillbaks produkten till om den inte passar? :D ) som säljer denna typ av laptop skärmar för ett överkomligt pris?:P eller ska man ta och kontakta HP direkt och fråga dom om detta?

känns onödigt att köpa en ny dator men samtidigt onödigt att ta ut det på en försäkring där jag måste betala självrisk om jag nu kan komma undan med att byta den själv (bytet i sig är inget problem så dra inte en massa "Det är svårt att byta skärm på en laptop" historier)

tacksam för all hjälp jag kan få!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Tack för svaret!

 

Hej!

 

Har du provat denna länk?

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=se&lc=sv&dlc=sv&docname=c01890962

 

I Sverige är det i synnerhet InfoCare som utför service på HP. De säljer även reservdelar till HP.

 

Åge

 

Redigering, missade länken.

Hittade inget direkt på sidan men efter lite kontakt med deras live support hittade jag mig till en hemsida som tydligen säljer skärmen jag behöver, bara att ta kontakt med den andra sidans support nu för att lista ut hur man registrerar sig sig där.....

Oavsett så kom jag en bit på vägen åtminstone! så tack för tipset :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...