Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kameran visas ej i datorn


marita1

Rekommendera Poster

Hej!

 

När jag pluggar in min kamera i datorn, Windows 8.1, för att ladda in bilder som jag tagit så visas den inte. Däremot om jag sticker in ett USB-minne eller min GPS så plingar det till direkt och man kan se enheterna i "Dator".

Har provat alla USB-kontakterna och även en annan kamera. Det är bara kameran som inte fungerar.

 

Någon som har ett tips? Är det någon inställning som behöver ändras? Har för mig att det fungerat med denna datorn innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara att du behöver installera några drivrutiner för att datorn ska kunna hitta kameran.

 

Varför tar du inte ut minneskortet och stoppar detta i kortläsaren, fungerar alltid och man slipper få diverse skräpprogram från kameratillverkaren installerat på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen installationsskiva till kameran. Windows brukar ju oftast hitta drivrutinerna själv, så har det varit med annat som jag kopplat in.

Har provat med minneskortet direkt i datorn och det fungerar men jag är konfunderad varför kameran inte visas när annat gör det automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen säger inte Fuji 10.0 så mycket eftersom det förmodligen är hur många megapixel kameran har. Något mer måste det väl stå. Fuji Finepix eller något liknande. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste tydligen installera FinePixViewer på datorn för att (via USB) kunna se innehållet i kameran (om man inte stoppar minneskortet i direkt i datorn, dvs).

 

Detta framgår av manualen sida 48 (på engelska)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...