Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filkopiering?


Rocky.1

Rekommendera Poster

Hej!

 

Någon som kan rekommendera ett snabbt fildelnings/kopieringsprogram. Jag har 700 filer att skicka och har fått iväg 17 st på nästan 2 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är för att skicka över internet måste du ha ett snabbt bredband hela vägen.

Det avgör också den hastighet du kan uppnå.

 

Att ange att du skickat 17 filer på 2 timmar säger inget.

Är de stora är det inte så konstigt att det tar tid.

 

Hur stora filer skall du skicka och vilken bandbredd har du på din uppkoppling?

Skall filerna gå direkt till en annan dator eller till en lagringsplats på internet?

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filerna är på 100 - 200 MB. Hastighet 21,6 Mbit/s. Filerna ska till lagring på internet. Har mobilt bredband med USB-pinne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en uppladdningshastighet mot Bredbandskollen på 4Mb/sek.

Det är inte snabbt!

 

Frågan är hur snabbt det går till den server du ansluter till. Sannolikt är den hastigheten lägre än den du har till Bredbandskollen.

Är det möjligt för dig att ta reda på hur snabb anslutning du får till servern som du skall lagra till?

 

Du har stora filer och mycket som skall laddas upp. Hastigheten är redan låg och då tar det tid.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet av online-lagring är att med vissa sådana tjänster kan man inte räkna med en högre hastighet än ca 1 Mbit/s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns något som heter Windows filöverföring i datorn, som används för att flytta filer mellan 2 datorer. Men om jag har någon glädje av det, när jag flyttar till OneDrive, vet jag inte? Fast min fråga från början är om det finns något program som kan snabba upp överföringen? Eller är man helt låst p.g.a. hastigheten jag har på bredbandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte få över filer fortare än vad din internetanslutning klarar av.

 

Du kan inte använda Windows filöverföring för att flytta filer till OneDrive utan då får du antingen använda webbläsaren och dra filer till det fönstret eller installera OneDrive-programmet och synkronisera mot OneDrive-servern, se http://windows.microsoft.com/sv-se/onedrive/add-photos-files .

 

Några tips från Microsoft: http://windows.microsoft.com/sv-se/onedrive/upload-download-speed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det man gör för att få snabbare överföringshastighet när den är låg är att man komprimerar filerna innan. Vet inte om OneDrive gör det automatiskt, men för säkerhets skull kan du ju komprimera dem själv - om du inte redan gjort det.

 

I och med att du har mobilt internet så påverkar ju även mottagningsförhållandena. Kolla med din mobiloperatör vilken maxhastighet du har för att skicka data. Är den väsentligt högre än de 4 Mbit/s du får kan det ju vara idé att söka sig till en plats med bättre täckning och göra överföringen på en tid när inte så många andra använder mobilnätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som jag får bita i det sura äpplet, och acceptera att jag har ett långsamt bredband. Filerna är komprimerade från början, så där finns inget att göra. Jag får köra på natten, som någon föreslog. Tack för alla förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...