Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bära en Laptop eller i kabinväska på hjul?


PC Senior

Rekommendera Poster

Jag är rädd om mina arbetsredskap och har köpt in fina axelremsväskor till dem, en av aluminium. En resa hade vi mina 2 i varsin väska, sedan blev någon i ryggsäck och numera hamnar min i en kabinväska på hjul med lite annat bagage, deras 3 paddor åker ryggsäck. För min fru tycker att mina väskor är opraktiska och tunga. Dessutom har jag kameraväska till min systemkamera och lite annat av värde.

Jag gillar inte att ha datorn i en skakig väska man drar på, 5-10 kg blir för tungt att bära långa sträckor med allt annat, ofta i hetta stress och med hunger.
Och den börjar få lite konstiga småfel jag inte minns att de brukar ha, inget akut så jag minns dem knappt nu. Hade 2 IBM förut och nu är det en Toshiba igen för 3000:-, jag får köpa en dyr när jag vill. Min fru har en för 23.000 hon inte vågar ta med.
Men till saken, vad tål dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar vad en bärbar dator klarar enligt ditt inlägg, så klarar dom ganska normalt ganska mycket.

 

Har man dom sedan i en specifik avsedd datorväska, så klarar dom ännu mer.

Så lite skakande som du beskriver, ska inte vara något problem, normalt.

Jag använder själv en anpassad ryggsäck, för min kamerautrustning, där jag då även har min bärbara istoppad, visst blir det lite vikt, men jag vet att prylarna är så skyddade dom kan bli.

 

Men använd väskorna som är anpassade, så blir det ju bättre,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...