Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Meddelande från Hotmail


gandalfgrå

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag har några hotmailkonton. För några dagar sedan när jag skulle logga in så gick det bra men jag kom inte in på inkorgsidan som jag brukar göra. Istället kom jag till en sida där det stod: kanske är vi överbeskyddande men vi måste se till att du kan ta emot en säkerhetskod om du skulle förlora åtkomst till kontot.

 

Sen frågades det: vart ska vi skicka koden och i en rullruta fanns ett hotmailkonto jag använt för länge sedan och en annan rad där det stod: jag kan inte verifiera mitt konto.

 

Under detta står sen i blå text jag har en kod. (om man klickar på att man har en kod kommer en ruta upp där man ska ange koden vilket jag inte har)

 

Jag kan inte använda det hotmailkonto som står i rutan för lösenordet har jag glömt för länge sedan.

 

Klickar jag på knappen nästa kommer meddelandet nedan upp som jag kopierat och klistrat in i detta mejl.

 

Det står också att man inom 7 dagar måste åtgärda detta och den räknar ner varje dag.

 

Alltså är frågan: Vad förväntas jag göra? Antagligen har jag en gång när jag skaffade hotmail angett en annan hotmailadress som referens om jag skulle glömma mitt lösenord och att jag då via denna adress skulle kunna få ett nytt lösenord. 

 

Det står också i meddelandet nedan som jag kopierat in att det tar 30 dagar att byta ut säkerhetsinformationen. Vad menas med det? Jag vill inte byta ut någon säkerhetsinformation. Ja, det skulle då vara den hotmailadress jag inte kommer åt. Den skulle jag jag kunna byta ut mot ett annat jag och som jag kommer ihåg lösenordet på.

 

Sen undrar man ju vad som händer efter 7 dagar om man inte gör något? Blockeras mitt hotmail då eller vad händer? Vem vet något om detta? 

 

Du kan fortsätta använda kontot som vanligt

Av säkerhetsskäl tar det 30 dagar att byta ut din säkerhetsinformation. Under tiden:

  • Du kan komma åt e-post, Skype, OneDrive och enheter som vanligt.
  • Endast de åtgärder som kräver säkerhetsinformation kommer inte vara tillgängliga. Du kan t.ex. inte visa faktureringsinformation.
  • Vi kan emellanåt be dig bekräfta att du begärt de här ändringarna.
Den här vänteperioden gör det svårare för andra att ta över ditt konto med ett stulet lösenord. Mer information.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du fortsätta att använda hotmail, behöver du göra vad som beskrivs. Du behöver inte använda det konto som microsoft föreslagit. Du ange vilket e-mail konto du vill. Jag skrev dit ett tele2 konto, som jag använder väldigt sällan.

 

De skickar en kod  som du sedan skriver in. Gör du inte detta inom 7 dagar blir det krångligt att få tillgång till ditt hotmail konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har samma problem och har hamnat i en moment 22-situation hos Microsoft Support. De sänder den begärda koden, fyrställig sifferkod att användas som en extra säkerhetsåtgärd, men när jag knappar in den kommer det upp en röd text som säger att jag skall använda den FEMSTÄLLIGA säkerhetskoden de sänt mig!!!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...