Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet explorer vill inte starta


adde34

Rekommendera Poster

Hej

Har windows 7 ultimate 32b och min internet explorer vill inte starta. När jag går in på Kontrollpanel och kollar så finns den inte ens installerad. Jag har även försökt installera om den och startat om datorn men hjälper inte

Hur fixar jag den ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya versioner av Internet Explorer räknas som Windows-uppdateringar, dvs i "Program och funktioner" måste du klicka på "Visa installerade uppdateringar" för att se den senaste installationen av Internet Explorer.

 

Du kan pröva med en återställning av Internet Explorer enligt http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/reset-ie-settings samt med att ta bort tillfälliga internetfiler enligt artikeln http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/manage-delete-browsing-history-internet-explorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag gjort och försökte ta bort de men går inte. Den här guiden har jag också kollat på men problemet är att jag kan inte starta explorer och därmed inte göra detta 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att ta bort Temporära internetfiler via Diskrensning?

Prova annars att ta bort förhand, finns i mappen:

C: \Documents and Settings\"Username"\Lokala inställningar\Temporary Internet Files\

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag gjort och försökte ta bort de men går inte. Den här guiden har jag också kollat på men problemet är att jag kan inte starta explorer och därmed inte göra detta 

Internetalternativ finns i Kontrollpanelen så det är inte nödvändigt att starta Internet Explorer för att komma åt inställningarna.

 

Vilken version av Internet Explorer har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag rensat temporära internet filer och rensat i diskrensning men sak samma. Händer ingenting 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat det men samma där. Den är på gång att starta sen stänger den av, den blinkar till bara och släcks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men problemet är att jag kan inte starta explorer och därmed inte göra detta 

 

Start - Kontrollpanelen - Internetalternativ - fliken Avancerad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya versioner av Internet Explorer räknas som Windows-uppdateringar, dvs i "Program och funktioner" måste du klicka på "Visa installerade uppdateringar" för att se den senaste installationen av Internet Explorer. Om IE 11 visas där så avinstallera den och då återfår du din tidigare version normalt IE 10.

 

Se om systemfilsgranskaren kan åtgärda några fel: http://support.microsoft.com/kb/929833/sv

Om det är något den inte kan åtgärda, starta om datorn och kör den igen. Upprepa ytterligare en gång om det behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya versioner av Internet Explorer räknas som Windows-uppdateringar, dvs i "Program och funktioner" måste du klicka på "Visa installerade uppdateringar" för att se den senaste installationen av Internet Explorer. Om IE 11 visas där så avinstallera den och då återfår du din tidigare version normalt IE 10.

 

Se om systemfilsgranskaren kan åtgärda några fel: http://support.microsoft.com/kb/929833/sv

Om det är något den inte kan åtgärda, starta om datorn och kör den igen. Upprepa ytterligare en gång om det behövs.

Det var det första jag gjorde Cecilia. Datorn har hittat något fel men har inte med Explorer att göra. När jag försöker avinstallera uppdateringer får jag felmeddelande- " Ett fel uppstod. Alla uppdateringar kunde inte avinstalleras "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det första jag gjorde Cecilia. Datorn har hittat något fel men har inte med Explorer att göra. När jag försöker avinstallera uppdateringer får jag felmeddelande- " Ett fel uppstod. Alla uppdateringar kunde inte avinstalleras "

Det låter som att det finns problem i datorn som inte bara har med Internet Explorer att göra om det inte går att avinstallera IE 11.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...