Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Två Windows 7 även fast jag har ett


albinsvenss0n

Rekommendera Poster

albinsvenss0n

Hej behöver hjälp när jag startar min dator så kommer jag till en meny eller vad de är där jag får välja mellan två Windows 7 ett som finns där och ett som inte finns där.

 

det kom fram när jag skulle hjälpa min kompis att installera Windows 7 på hans hårddisk på min dator sen när vi tog väck hans hårddisk så står de att de finns två Windows 7 när man startar.

 

behöver hjälp med att få väck den andra Windows som inte finns så datorn startar direkt istället för att komma till menyn där du får välja vilken du ska använda

 

/Albin Svensson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ett litet tillägg, åtminstone när det gäller msconfig-alternativet är det viktigt att först se till att det står "Default" på den Windows man vill ha kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver inte något tredjepartsprogram till att fixa detta.

 

Du vet ju vilka två versioner som visas, och vilket som är rätt/fungerar.

 

Högerklicka på Din dator.

Välj egenskaper

Avancerade systeminställningar

Välj fliken Avancerat

Klicka på Inställningar, längst ner vid Start och återställning

Där finner du Start "Standardoperativsystem", där du borde finna dom två som du väljer på.

Välj det val du vet fungerar, sänk gärna tiden till för "Visa listan över operativsystem" i  max 5 sek.

Bekräfta och gå ur, så borde det fungera nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

behöver hjälp med att få väck den andra Windows som inte finns

 

Öppna dos-fönster och kör 

msconfig

post-2793-0-47153900-1407661453_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt korrekt NordicOne, men man behöver inte köra kommandot msconfig i ett dosfönster, det räcker att köra det direkt i "Kör", det du visar är steg två på mitt inlägg, om man också vill bli av med den rad som är felaktig, då behövs inte den korrigeringen jag tipsar om, men tar man bort fel, eller råkar felaktigt ändra på något tecken, så startar inte Windows alls.

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...