Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Länkningsförsök orsakade hängning...


Jodie

Rekommendera Poster

När jag med IE11 i en annan tråd försökte infoga en länk hängde sig funktionen - typ som nedan blev det. OK- och Avbryt-knapparna löste inte situationen. Jag nödgades stänga eller backa sidan för att komma loss.

 

post-23286-0-36643700-1406915767_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag med IE11 i en annan tråd försökte infoga en länk hängde sig funktionen - typ som nedan blev det. OK- och Avbryt-knapparna löste inte situationen. Jag nödgades stänga eller backa sidan för att komma loss.

Det är också en följd av att IP Board inte brytt sig om att vara kompatibelt med världens mest använda webbläsare Internet Explorer 11.

 

Klistra in och citera kan man komma förbi med att klicka på knappen "Källa", men det har du fått svar på i annan tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller vanliga enkla länkar kan man klistra in dem direkt i svarsrutan, det är inte nödvändigt att klicka på någon särskild knapp först (när man väl har gått över till Källa-läget).

 

IP Board har en fix för IE 11 sedan årsskiftet men IDG har inte infört den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internationella IDG-koncernen har ju inget med Eforum att göra eftersom Eforum endast tillhör tidningen PC för Alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internationella IDG-koncernen har ju inget med Eforum att göra eftersom Eforum endast tillhör tidningen PC för Alla.

Det känns lite förvirrande när du först skriver: "IP Board har en fix för IE 11 sedan årsskiftet men IDG har inte infört den." och sedan att IDG inget har att göra med Eforum.

 

Nyss läste jag på http://idgmedia.idg.se/2.3796 :

 

 

IDG är Sveriges och världens största mediehus inom IT/teknik, miljö och affärer. IDG i Sverige driver ett 30-tal varumärken, bland annat den ledande IT-portalen IDG.se, Computer Sweden, TechWorld, PC för Alla, M3, MiljöAktuellt och IT-industrins branschsajt it.24.

Hursomhelst tycker jag fortfarande att det är tragikomiskt att de som ger ut datortidningar och ständigt brukar uppmuntra läsarna till att uppdatera inte klarar eller bryr sig om att fixa till egna eforumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...