Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ikoner försvann från skrivbordet?


Rocky.1

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag laddade ner ett program som heter Free all in one Media Player, för att kunna spela upp flv-filer, då jag tröttnat på VLC. I samband med detta försvann alla ikoner på skrivbordet utom 3 st. Nu har jag avinstallerat programmet, samt startat om tre ggr, men ikonerna är fortfarande borta. Har försökt med div Fix-it, utan resultat. Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att göra en ny genväg och se om den försvinner den med? Då har du fått något virus som ta bort dina genvägar åt dig.

 

Det är inte så att du kör med fler skärmar till dator och alla genvägar kommer till den andra skärmen? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt med systemåterställning 2 ggr, får då detta svar:

 

 

 

post-29392-0-89364700-1406996742_thumb.png

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt med systemåterställning 2 ggr, får då detta svar:

 

 

 

attachicon.gifSkärmklipp Återställningsfel 140802.PNG

Starta om datorn i felsäkert läge (tryck F8 upprepade gånger under uppstarten och välj felsäkert läge i menyn) och försök med systemåterställning där i stället. I felsäkert läge är t ex inte antivirusprogrammet igång och kan störa återställningen. Eftersom det i felsäkert läge inte skapas en systemåterställningspunkt först kan det vara bra att börja med att göra det manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

 

I morse när jag startade ekipaget (Datorn) var ikonerna borta igen. Jag har ingen lust att köra systemåterställning, utan vill veta vad som är fel. Det enda jag gjorde i går var att plocka bort några mappar b.l.a. delade mappar, som var tomma, samt en Onedrive mapp. Samtliga mappar låg i användare, på C-disken. Sista tiden har datorn även varnat för att virussystemet inte är aktiverat, vilket det visst varit varenda gång, jag fått varningarna. Jag har felsökt ett par ggr, både med fix-it, och systemets egen felsökare, utan att hitta några fel. Har minskat bilden i Paint.

 

post-29392-0-75361600-1407349440_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Rocky!

 

Jag ser tre ikoner på bilden av skrivbordet. Jag antar att du menar att du borde ha fler och kolla i så fall om de finns i mappen C:\Användare\"anv.namn"\Skrivbord.

 

Gällande varningarna om antivirusprogrammet se om det hjälper att ominstallera det. Vad har du för antivirusprogram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det gått troll i den här j-a maskinen!!! Återställde mappen delat, som innehåller 4 tomma mappar, från papperskorgen. Vips, så finns alla ikoner i mappen du nämner,(fanns bara två innan). Startar om, alla ikoner tillbaka på skrivbordet. Även varningen för antivirusprogrammet (Avast) har försvunnit. Förklara det den som kan?   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underligt :)

 

Men mapparna kanske inte är tomma om du slår på visning av dolda filer, en hel del ikoner på skrivbordet och i startmenyn brukar ligga som delade. Eller så fick Windows bara fnatt när det saknades mappar som ska finnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia!

 

Det är nog som du tror. Slog på visning av dolda filer, då dök en mapp upp som heter delat skrivbord, antagligen det som var felet.  :thumbsup:  TACK!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det nu kommer jag ihåg.

 

Hade samma problem för många år sen. När jag starta min dator och försöka logga in så tog det extra lång tid att logga in och när den hade lyckas med det så var nästan alla mina ikoner på skrivbordet borta då gjorde jag så att jag bara drog ut min strömkabel och vänta 10 sek sen så startar jag upp dator igen och då funkar det igen. Det här har hänt mig ett par gånger.

 

Mycket skumt fel får man säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...