Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte installera windows 7


cybertears

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min bror har köpt en begagnad dator

när jag försöker installera windows 7 så får jag följande fel med usb minnet: No drivers were found. Click load Driver to provide a mass storage driver for installation

 

Jag kommer ända fram till steget: Where do you want to install windows.

 

När jag stoppar in en windows 7 dvd skiva så kommer jag nästan lika långt som med usb minnet, men då säger den istället till mig: En nödvändig drivrutin för cd-/dvd-enheten saknas. Om du har drivrutinen på en diskett, cd, dvd eller usb-flash-enhet kan du sätta in den nu.

 

OBS! om installationsskivan för windows är i cd-/dvd-enheten, kan du ta ur den utan problem under det här steget.

 

Grejen är den att den kontrollerar enheter i uppstarten, den hittar både hårddisken och dvd läsaren.

Jag har även dubbelkollat detta i biosen, den syns även där, testat med olika platser både på dvd läsaren och disken för att veta att det inte är fel på sata portarna, mitt tålamod är slut, och nu ber jag er om hjälp.

 

Vad ska jag göra?

 

Det är en Acer Predator G3120

post-124092-0-14989500-1406822017_thumb.jpg

post-124092-0-24578700-1406822029_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upptäckte när jag läste i manualen att man skulle kolla på om disken ska bete sig som AHCI och inte som raid vilket den hade tydligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det löst nu?

Ja det är det, att en sån liten grej kan påverka, att den inte ger någon ledtråd att det kan vara det som är felet, var lite irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...