Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CD/DVD läsare hakar upp sig


perb

Rekommendera Poster

Nytt fenomen. När jag byter till en ny skiva, cd/dvd, så visas ändå innehållet på den föregående skivan. För att få upp det nya innehållet måste jag logga ut och logga in, för att sedan köra den nya skivan.

Datorn är HP Pav m W8.1 64bitar. Undrar om det är något som är vanligt eller om det är min burk som fått hicka.

 

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat med att trycka F5 för att uppdatera innehållet i Datorn/Utforskaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.....

Det och att släcka ner utforskaren och starta om den.
Det enda som tycks hjälpa är som sagt att logga om.

 

Pust, irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej. Och har inga planer på att prova heller. Eftersom det har fungerat klockrent tidigare så är det ju något som hängt sig. Jag kan gå så långt som till att starta om systemet, men undviker i möjligaste mån att börja installera alternativa program om det går. (Kan göra det också om jag ha tid vilket jag inte har just nu.)

Men tack för tipset. Jag lägger det på kolla hyllan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej. Och har inga planer på att prova heller. Eftersom det har fungerat klockrent tidigare så är det ju något som hängt sig. Jag kan gå så långt som till att starta om systemet, men undviker i möjligaste mån att börja installera alternativa program om det går. (Kan göra det också om jag ha tid vilket jag inte har just nu.)

Men tack för tipset. Jag lägger det på kolla hyllan.

Om det har börjat nyligen kan du ju pröva med en systemåterställning till ett datum när det fungerade:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken med att testa TotalCommander var för att om möjligt ringa in felet - om det "bara" är Utforskaren eller om det gäller oavsett verktyg..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, nu har jag lagt lite tid på detta, tid som jag inte har. Är det någon som kan förklara varför trassel bara uppstår när man har annat att göra????

 

Hur som.

Provat verktyget för reparation av dvd. Ingen skillnad.

Provat total commander. Hittar inte ens enheten utan en hel del övertalning.

 

Vågar inte ge mig på systemåter just nu. pga tidsbristen som nämnts. Får återkomma till detta lilla problem efter helgen.

Tack för alla tips så länge.

Kommer ni på något mer så tas även det emot, tacksamt.

 

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...