Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn hänger sig


krakN

Rekommendera Poster

Hallå!

 

Har en laptop med Windows 7 Professional som hänger sig när jag loggat in och får även error.

Vet inte om det kan vara någon hårdvara som pajjat eller om det är virus.

 

När jag loggat in kommer bara menyn fram där nere men resten av skärmen är svart och den "tänker" hela tiden.

Efter ett tag kommer detta meddelande upp: 

 

CS6ServiceManager.exe - Felaktig minnesavbildning

 

C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CS6ServiceManager\VulcanControll.dll är antingen inte utformat för att köras på Windows eller så innehåller det ett fel. Försök att installera programmet igen med hjälp av ursprungliga installationsmediet eller kontakta systemadministratören eller programvaruleverantören för support.

 

Och sen: 

 

SwitcBoard.exe - Programfel

 

Det gick inte att starta programmet korrekt (0xc0000006). Klicka på OK för att stänga programmet.

 

Och sen crashar Utforskaren.

 

Någon som har någon aning om vad det kan vara?

Det är en skoldator så måste vänta tills skolan börjar för att blåsa den och installera om allt.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2

Har du kört igenom en rejäl kontroll efter virus?

 

Felet har att göra med att något har hänt med Adobe Photoshop CS6 så kan du avinstallera programmet så borde det lösa ditt problem.

Kan du inte avinstallera det pga skolans rättigheter/admin behörighet (?) så testa det här alternativet tills vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjorde det några gånger förut men har aldrig hittat något men nu kan jag inte då det inte går att göra nått när jag loggat in.

Men datorn funkade fint för en vecka sen, sen for jag utomlands i en vecka och tog med datorn för att bara kolla på filmer så hade inge internet på en vecka.

Sen när jag kom hem (igår) så satt jag och kollade runt lite på youtube och den började små hänga sig lite då och då, sen när jag startade om datorn uppstod problemet.

 

Vet däremot att jag fick en bluescreen någon vecka innan jag for men det verkade inte påverka datorn efter.

 

Men ska prova att avinstallera CS6 och sen köra datorn i felsäkert läge och köra full skanning med Malwarebytes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lighthouse2

Det vet du säkert redan, men använd helst Revo Uninstaller och välj avancerat alternativ som val, för att riktigt få bort så mycket av tillhörande CS6-filer som möjligt. 

Du kan mycket väl ha fått in något via Youtube, det kryllar av virus även där via länkar och klipp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nog så att jag får vänta tills skolan börjar så admin får blåsa datorn.

Kan inte köra nånting när jag loggat in..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju prova att köra en uppstartsskanning via ett USB-minne eller skiva. Jag vet att man i Avast virusprogram kan skapa ett uppstartbart USB-minne eller skiva för att skanna datorn (utan att os:et startar). Man får ju då gå in i bios välja att datorn startar från den enhet du kör skanning från. (brukar väl vara f2 eller f8 man trycker vid uppstart). Det kan ju vara värt ett försök. :)

 

Det finns säker fler sådanna program. Kanske lättare med ett annat såvida du inte har Avast antivirus installerat på någon dator eller vill installera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...