Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adblock Plus för IE


Simson8

Rekommendera Poster

Jag har laddat ner Adblock Plus för IE och jag får meddelande om att det är installerat men det fungerar inte. Fortfarande blinkande reklam på t.ex. Tyda.se. Vid installationen så fick jag ett meddelande om att man skulle komma åt Adblocks meny i statusfältet. Jag tänkte att man kanske kan göra någon inställning där men när jag väljer "visa statusfältet" i IE finns där inget Adblock.

 

När jag söker info på Adblocks hemsida så kan jag läsa att Adblock inte fungerar på vissa versioner av IE. T.ex. Enhanced Protected Mode of Internet Explorer 10. Jag tror inte jag har den, jag tror jag har IE 11 men hur kollar jag det i Windows 8? I tidigare Windows så gick man ju på systeminformation men jag fattar inget i windows 8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Windows 8 är det Internet Explorer 10 och i Windows 8.1 är det version 11. Även om inte version 11 nämns i samband med "Enhanced Protected Mode" så gissar jag att det gäller den versionen också.

 

Sidan http://www.eightforums.com/tutorials/31977-internet-explorer-enhanced-protected-mode-turn-off.html visar hur man aktiverar och inaktiverar "Enhanced Protected Mode".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Windows 8 är det Internet Explorer 10 och i Windows 8.1 är det version 11. Även om inte version 11 nämns i samband med "Enhanced Protected Mode" så gissar jag att det gäller den versionen också.

 

Sidan http://www.eightforums.com/tutorials/31977-internet-explorer-enhanced-protected-mode-turn-off.html visar hur man aktiverar och inaktiverar "Enhanced Protected Mode".

 

Tack för svaret. Jaha, det var ju synd. Jag måste alltså sänka säkerheten för att få Adblock att fungera. Jag får väl fundera på alternativet att byta till en annan webbläsare. Är det något alternativ som du anser vara säkert och som funkar med Adblock. Eller finns det kanske liknande program som Adblock som fungerar med IE10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför göra det så svårt när man fixa det så här.

 

Tryck upp Internet Explorer 10 men ta skrivbord läge sen gå du till Hantera tillägg ---> Verktygsfält och tillägg ---> Leta upp den här "Eyeo GmbH" undra den så ligger Adblock Plus tryck på den sen tryck på Aktivera så nu var alt klart.

 

Om du inte lyckas pm till mig så hjälper jag dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför göra det så svårt när man fixa det så här.

 

Tryck upp Internet Explorer 10 men ta skrivbord läge sen gå du till Hantera tillägg ---> Verktygsfält och tillägg ---> Leta upp den här "Eyeo GmbH" undra den så ligger Adblock Plus tryck på den sen tryck på Aktivera så nu var alt klart.

 

Om du inte lyckas pm till mig så hjälper jag dig?

 

Jo, men Adblock är ju redan aktiverat. Se bilden jag bifogar. Problemet är ju att den inte verkar ta bort reklamen ändå.

post-33478-0-22145000-1406204709_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, vänta lite. Helt plötsligt så försvann reklamen på vissa sidor. Inte på alla webbsidor ännu. Jag återkommer när ja får grepp om det här. :mellow: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför göra det så svårt när man fixa det så här.

 

Tryck upp Internet Explorer 10 men ta skrivbord läge sen gå du till Hantera tillägg ---> Verktygsfält och tillägg ---> Leta upp den här "Eyeo GmbH" undra den så ligger Adblock Plus tryck på den sen tryck på Aktivera så nu var alt klart.

 

Om du inte lyckas pm till mig så hjälper jag dig?

Det uppskattas om hjälpen sker i forumet så att andra som i framtiden har samma problem också kan läsa förslag och lösningar. 

 

Tack för svaret. Jaha, det var ju synd. Jag måste alltså sänka säkerheten för att få Adblock att fungera. Jag får väl fundera på alternativet att byta till en annan webbläsare. Är det något alternativ som du anser vara säkert och som funkar med Adblock. Eller finns det kanske liknande program som Adblock som fungerar med IE10?

Jag tycker att man ska välja webbläsare efter vilken som passar en, säkerhet är så relativt och det är ju ingen webbläsare som i sig orsakar att man får in skadliga program.

 

Tillägg: Men såg just denna sida: http://www.idg.se/2.1085/1.569546/har-ar-firefox-31

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tänka på när du hade aktiverat den så måste man starta om webbläsare om du ändra något med Adblock Plus så måste du uppdatera sidan du är inne på.

 

Så här funkar den: När du gå in på en hemsida så hämta den html och redigera den och när den ha taget bort all reklam så skicka den till dig.

 

Adblock Plus funkar mycket bättre på Chrome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...