Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Proxy-server


Torparen

Rekommendera Poster

Hoppas jag gått in på rätt forum.

 

Så här är det, då jag startar upp datorn kommer följande text upp:

'

"proxyservern svarar inte kontrollera Proxyinställningarna 127.0.01:55047"

"Gå till verktyg>Internetalternativ>Anslutningar" m.m

 

Efter att ha gått in på anslutningar, enligt anvisning, och provat en massa alternativ så funkar det till nästa gång..

 

Jag rekommenderas också att göra ominst alternativet att all info blir kvar. Då jag kör detta alternativ får jag beskedet att vissa program saknas stoppa in windowsskivan. Nu är det så att jag har uppgraderat till W8.1 men skivan är W8, alltså godkännes inte skivan.

 

Ja det var en lång historia kan leva med problemet men det stör mig.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas jag gått in på rätt forum.

 

Så här är det, då jag startar upp datorn kommer följande text upp:

'

"proxyservern svarar inte kontrollera Proxyinställningarna 127.0.01:55047"

"Gå till verktyg>Internetalternativ>Anslutningar" m.m

 

Efter att ha gått in på anslutningar, enligt anvisning, och provat en massa alternativ så funkar det till nästa gång..

 

Jag rekommenderas också att göra ominst alternativet att all info blir kvar. Då jag kör detta alternativ får jag beskedet att vissa program saknas stoppa in windowsskivan. Nu är det så att jag har uppgraderat till W8.1 men skivan är W8, alltså godkännes inte skivan.

 

Ja det var en lång historia kan leva med problemet men det stör mig.

De två vanligaste anledningarna jag har sett till att en vanlig hemmadator har en proxy-server konfigurerad är att datorn har ett antivirusprogram som använder av en proxy-server för att få kontroll på vart man surfar och att datorn är infekterad med ett skadligt program som vill ha kontroll över vart man surfar.

 

Med tanke på att du hade detta problem redan i maj och att felmeddelandet började efter att Malwarebytes Anti-Malware hade tagit bort en del skadliga/olämpliga filer skulle jag tro att det i ditt fall handlar om skadliga program. Jag föreslår att du fortsätter i maj-tråden och följer de anvisningar angående loggar från FRST som finns där för fortsatt rensning: //eforum.idg.se/topic/345519-reklam/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla bilden det ska vara samma för dig om det inte är det är det bara att ändra så det blir samma då ska problem vara löst.

 

Gå till Kontrollpanelen ---> Nätverk och Internet ----> Internetalternativ ----> Anslutningar ---> LAN-inställningar

 

post-73763-0-68682300-1405639206_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...