Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Handic?


Mikael63

Rekommendera Poster

Om jag förstått saken rätt så är Handic elektronikprodukter som är designade i Sverige men tillverkade "i fjärran östern" som jag läste någonstans.
När jag var i Turkiet fanns på hotellrummet en TV som var exakt likadan som en sådan Handic, både TV,n och fjärren såg likadana ut. Men med annat namn då, vilket jag nu inte minns längre.
 
Är det någon som känner till vad Handic TV säljs som men under andra namn?
 
Varför jag är nyfiken är för att jag leker med en fjärrstyrningsapp till surfplattan och jag har kunnat konfa/ersätta fjärren till digitalboxen, vilket var det egentliga syftet, men hittar inte just denna (sovrums)TV bland alla de apparater som finns att välja in i Appen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag förstått saken rätt så är Handic elektronikprodukter som är designade i Sverige men tillverkade "i fjärran östern" som jag läste någonstans.

 

När jag var ung var Handic det stora fabrikatet i Sverige på komradio.  :D

På den tiden var de tillverkade i Sverige.

Tandberg var norskt (är väl fortfarande) och Tandberg tillverkade sina produkter i Norge.

Idag är Tandberg långt ifrån norsktillverkat.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något av det här du söker?

 

http://www.pricerunner.se/cl/2/TV?man_id=125545

 

Har du ingen IR sänder på surfplattan? Om du vet vad hotellet heter då kan du skicka ett email till dom och höra vilken tv dom har.

 

Se //eforum.idg.se/topic/346032-handic/?do=findComment&comment=1634782

e-post till hotellet i Turkiet.. nä skulle inte tro det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var ung var Handic det stora fabrikatet i Sverige på komradio.  :D

På den tiden var de tillverkade i Sverige.

Tandberg var norskt (är väl fortfarande) och Tandberg tillverkade sina produkter i Norge.

Idag är Tandberg långt ifrån norsktillverkat.

 

Åge

 

Jodå, det finns ett par orange walkie-talkies liggande någonstans..  :rolleyes: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar.

Vestel heter fabriken som tillverkar apparaterna.

 

Vestel var det namn som stod på apparaten på hotellrummet och det fanns flera butiker som hade stora skyltar med det namnet.

Troligen ligger fabriken i Turkiet:

http://www.vestel.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...