Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fönstret som jag brukade programmera i är borta.


Jelena

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag klickar på new project och sen väljer Console Application. Fönstret som jag brukade programmera i är borta. Hur hittar jag tillbaka den?

 

Microsoft Visual Studio Express 2013 for Windows Desktop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det själva kodfönstret som är borta? Då har du nog bara stängt filen. Leta upp Solution Explorer, om du inte ser den gå in på View och välj Solution Explorer den borde ligga nästan högst upp i menyn. Då borde du se din kodfil i trädet som dyker upp. Dubbelklicka på den och så kan du koda igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det själva kodfönstret som är borta? Då har du nog bara stängt filen. Leta upp Solution Explorer, om du inte ser den gå in på View och välj Solution Explorer den borde ligga nästan högst upp i menyn. Då borde du se din kodfil i trädet som dyker upp. Dubbelklicka på den och så kan du koda igen.

 

 

Ja, det verkar som att kodfönstret är den enda fönstret som försvann. Det händer inget alls när jag väljer Solution Explorer i menyn.

 

Bifogar  bilden också.

post-126628-0-38579000-1405509763_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det verkar som att kodfönstret är den enda fönstret som försvann. Det händer inget alls när jag väljer Solution Explorer i menyn.

 

Bifogar  bilden också.

Om jag tycker bort min class då blir det så för mig med. Har du provat att Dubbelklicka på Program.cs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag tycker bort min class då blir det så för mig med. Har du provat att Dubbelklicka på Program.cs.

 

 

Ja, då får jag följande felmedd.

post-126628-0-75647400-1405514853_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, då får jag följande felmedd.

http://blogs.microsoft.co.il/shair/2013/09/29/visual-studio-2012-no-exports-were-found-that-match-the-constraint-contract-name/

 

Gå till %AppData%\..\Local\Microsoft\VisualStudio\11.0\ComponentModelCache och ta bort ComponentModelCache mappen då ska det funkar igen.

 

VisualStudio 11.0 ta bara den version du kör med om det är 12 eller 13

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://blogs.microsoft.co.il/shair/2013/09/29/visual-studio-2012-no-exports-were-found-that-match-the-constraint-contract-name/

 

Gå till %AppData%\..\Local\Microsoft\VisualStudio\11.0\ComponentModelCache och ta bort ComponentModelCache mappen då ska det funkar igen.

 

VisualStudio 11.0 ta bara den version du kör med om det är 12 eller 13

 

 

Ja, det löste problemet, tack. Nu får jag ett annat problem. När jag trycker på Debug, så får jag flera fönster innan programmet exekveras. Bifogar det hur det ser ut

post-126628-0-63852000-1405517726_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan prova att återställa window layout.

 

Gå till Windows ---> Rest window layout

 

Om du inte hittar det video här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...