Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur man delar filer trådlöst ?


Ahulthen

Rekommendera Poster

Jag försöker dela filer trådlöst mellan min dator och en surfplatta,men lyckas inte.

Datorn är stationär och har Windows 8 och surfplattan är en Archos G9 80 med Android 4.04.

Jag har en  hemgrupp och jag har valt  att dela ut vissa mappar via  det trådlösa nätverket.

Hemgruppens användarnamn  är tydligen datorns namn,inte användarnamnet för kontot som jag loggar in med på datorn.Har bara ett användarkonto på  datorn.

Det är tre saker som jag försökt med:

1  Surfplattan har en funktion som heter Shared Folders. Jag har lyckats få fram användarnamn och lösenord och försöker  logga in på  hemgruppen.Inget händer när jag använde mig av användarnamn och lösenord När jag går till Files och sedan Network så står det för Shared Folders: Network Shares  are currently disabled for this Access Point

 

2 Har installerat  ES Filutforskare på surfplattan. Det finns en funktion som heter LAN och jag hittar då  en ipadress,kan inte logga in med det användarnamn och lösenord som används för att logga in på datorn.

 

3 Har försökt med funktionen One Drive,men då  måste jag först kopiera till den mappen datorn,gillar inte det för att det blir för mycket dubletter om jag ska dela alla mina filer på datorn.

 

Hur gör jag för att dela filer trådlöst  via wifi ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast med/via FTP.

 

Edit: Och då enklast om man låter telefonen vara server.

Använder själv FTPDroid för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...