Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snabbkommando för att dölja fönster?


Anikan

Rekommendera Poster

Som rubriken lyder,

 

finns det något snabbkommando för att minimera fönster som står öppna på skrivbordet? Eller är det bara klick på minustecknet som gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"WIndowstangenten + D" minimerar alla fönster och visar skrivbordet.  (nästan samma som Win  + M).

 

Sedan kan man växla fönster rätt snabbt med "ALT + TAB".
 

Jag hittar inget kommando för att minimera det aktiva fönstret dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"WIndowstangenten + D" minimerar alla fönster och visar skrivbordet.  (nästan samma som Win  + M).

 

Sedan kan man växla fönster rätt snabbt med "ALT + TAB".

 

Jag hittar inget kommando för att minimera det aktiva fönstret dock.

Kan vara ett alternativ till det jag söker, Tack!

 

Finns det fler svar på denna fråga så tar jag gärna emot dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inte ett snabbkommando men du kan klicka i rutan längst ner till höger om du använder w7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inte ett snabbkommando men du kan klicka i rutan längst ner till höger om du använder w7.

Nej, eller jo det kan jag ju. Men då minimeras alla fönster. Och det vill jag inte. För övrigt är det en superbra funktion, men inte i det här fallet.

 

JAg ahr flera program öppna samtidigt och växlar emellan. Och det går bra eftersom jag aldrig har fullskärmsläge på programmen, räcker att sätta pekaren på ett program så lägger sig det främst.

 

Men så har jag ett litet tilläggsprogram till hjälp, vars fönster eg är litet men ändå i vägen. Programmet har den egenheten att oavsett i vilket annat program jag är i så ligger det alltid överst. Vilket väl är rätt tänkt av programskaparen eftersom det är ett hjälpprogram. Men mig stör det, och jag måste alltid minimera det manuellt.

JAg vill få upp arbetsflödet, därav frågan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så att du alltid vill ha programmet minimerat (men igång då) eller behöver du det öppet ibland och när det ska minimeras så vill du göra det med tangenter?

Inte för jag har några direkta svar men kan kanske få...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så att du alltid vill ha programmet minimerat (men igång då) eller behöver du det öppet ibland och när det ska minimeras så vill du göra det med tangenter?

Inte för jag har några direkta svar men kan kanske få...

jag behöver ha programmet öppet och tillgängligt, för att nå det då och då. Däremellan vill jag få undan det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...