Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Extern skärm fungerar inte i felsäkert läge - HJÄLP!


mucklan

Rekommendera Poster

Hej! Jag har ett väldigt krångligt problem (enligt mig själv). Fick virus på datorn igår där allt bara fryser/hakar sig efter kanske tre-fem minuter efter uppstart. Hinner in på internet eller andra program en sväng men sedan är det alltså stopp. Läste på om problemet och tyckte det lät klokt att starta upp i felsäkert läge, men det är nu det blir ännu körigare. Min dator är en acer laptop vars skärm gick sönder för ett år sedan så sedan dess kopplar jag alltid till TV:n och använder den som extern skärm. Det som dock sker när jag ställt in inställningen via systemkonfigurationen att jag vill starta felsäkert är att den externa skärmen inte vill fungera, vare sig via HDMI eller VGA - jag kan alltså inte se någonting förutom en 2x2 cm stor ruta på min laptopskärm. Jag kan heller inte ställa om så att datorn startar i normalläge så att jag kan se något på min externa skärm. Jag har alltså blivit VÄLDIGT låst.

 

Finns det något sätt att bryta felsäkert läge vid uppstart via tangentbordet?

Jag behöver verkligen hjälp, har mängder med saker på datorn som jag är beroende av!

 

Tack på förhand.

 

Vänligen,

Helena

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Du skulle kunna pröva att upprepade gånger trycka F8, efter att du startat datorn, tills en meny "Advanced Boot Options" visad och genom att följa anvisningarna på http://www.sevenforums.com/tutorials/668-system-recovery-options.html Options One bör du kunna göra en systemåterställning (System Restore) till en tidpunkt innan du ändrade i systemkonfiguration.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...