Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Login ?!


PCsnubben

Rekommendera Poster

Men hallå, nu har jag bytt lösen på e-forum, och kan plötsligt inte logga in på idg för att kommentera.

Är inte det samma login ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Provade, och det verkar vara olika användarnamn och lösen.

Ett för Eforum och ett för att kommentera IDG:s artiklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå, nu har jag bytt lösen på e-forum, och kan plötsligt inte logga in på idg för att kommentera.

Är inte det samma login ?

Nej, det är helt olika system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste IDG ha ändrat detta för tidigare var det inga problem.

Det har varit separata system sen Eforum flyttades till IP Boards forumplattform, och det är många år sen vid det här laget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag loggade in på mitt mbgtmari-konto här:

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.535296/skoj-pa-amerikanska

Om man hade ett IDG-konto innan Eforum flyttades till IP Boards plattform, hade man efter flytten ett Eforum-konto och ett IDG-konto med samma namn och lösenord. Om man byter lösenord i Eforum efter flytten så ska inte lösenordet för IDG-kontot ändras, och tvärtom. De som efter flytten registrerar sig på Eforum får endast ett Eforum-konto och måste registrera sig separat på IDG för att få ett IDG-konto, och tvärtom. Det är i alla fall det besked jag fått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det låter ju rimligt att det är så det fungerar. Då borde PCsnubben kunna kommentera på IDG om hen loggar in med sitt gamla lösenord. 

 

Tillägg 20014-07-08

 

Idag under Michael Jenselius artikel ges adressen till IDGs FAQ: http://www.idg.se/2.1085/1.498030

Skrivfel i denna FAQ: "Lägg märke att du du nu också får det användarnamn/alias som du haft i Disqus när du diskuterar i vårt kommentarssystem" skall vara: Lägg märke till att du nu också... (Läser de inte igenom sina texter innan de publicerar dem? alternativt Har IDG ingen korrekturläsare?)
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...