Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blue screen! :(


Strewdl

Rekommendera Poster

Jag har börjat få Blue screens antingen efter ca 10 minuter av att varit inne på t ex chrome eller efter kanske 2 minuter efter jag gått in på ett spel. 

Har ingen aning varför detta har hänt då jag inte laddade ner något under den sessionen eller sessionen innan och har inte laddat ner något som verkat skumt. Plötsligt laggar bilden och ljudet upp sig och efter ett tag blir skärmen svart. Typ varannan gång startar datorn om sig och varannan gång fortsätter datorn som vanligt men så händer samma sak igen. jag har kört virusskannar men den har inte hittat något förutom cookies som den tog bort. Har någon samma problem? Finns det en lösning? Kan man köpa en ny del t ex hårddisk eller måste man köpa en helt ny dator? Tacksam för svar!

 

Detta får jag efter uppstart.

 

Problemsignatur:

  Problemhändelsens namn: BlueScreen

  OS-version: 6.1.7601.2.1.0.256.1

  Språkvariant-ID: 1053

 

Ytterligare information om problemet:

BCCode: 116

  BCP1: FFFFFA80061AD290

  BCP2: FFFFF8800F20CE64

  BCP3: 0000000000000000

  BCP4: 0000000000000002

  OS Version: 6_1_7601

  Service Pack: 1_0

  Product: 256_1

 

Filer som hjälper till att beskriva problemet:

  C:\Windows\Minidump\061614-19796-01.dmp

  C:\Windows\Temp\WER-78671-0.sysdata.xml

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Webbslingan

Hej,

 

Vad jobbigt,

 

Undrar om det skulle kunna vara något med drivrutinerna till grafikkortet. Sådana här saker brukar oftast att gå att lösa och jag tror inte du behöver köpa en ny hårddisk. Uppdatera grafikkortets drivrutiner.

 

1. Start

2. Högerklicka på "Dator" och välj "Egenskaper"

3. Välj "Enhetshanteraren"

4. Klicka in dig på "Bildskärmskort"

5. Högerklicka på ditt grafikkort som du ser där - välj "uppdatera drivrutin", välj "Sök automatiskt efter uppdaterade drivrutiner"

 

Jag skulle rekommendera detta först.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

ca 10 minuter av att varit inne på t ex chrome eller efter kanske 2 minuter efter jag gått in på ett spel.

 

Värmeproblem?

Hur är det med damm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej,

 

Vad jobbigt,

 

Undrar om det skulle kunna vara något med drivrutinerna till grafikkortet. Sådana här saker brukar oftast att gå att lösa och jag tror inte du behöver köpa en ny hårddisk. Uppdatera grafikkortets drivrutiner.

 

1. Start

2. Högerklicka på "Dator" och välj "Egenskaper"

3. Välj "Enhetshanteraren"

4. Klicka in dig på "Bildskärmskort"

5. Högerklicka på ditt grafikkort som du ser där - välj "uppdatera drivrutin", välj "Sök automatiskt efter uppdaterade drivrutiner"

 

Jag skulle rekommendera detta först.

Tyvärr säger den att jag har de senaste drivrutinerna. ska testa att uppdatera genom geforce-appen. Vi får se hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...