Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

RealUpgrade Launcher har slutat fungera


AnnaK

Rekommendera Poster

Vid start av datorn, Dell Inspiron 1525 med Vista, får jag upp RealUpgrade Launcher har slutat fungera. Vad är RealUpgrade Launcher och framförallt, hur fixar jag problemet? Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en fil som automatiskt startas och kollar efter uppdateringar för mjukvara från Real Software,vilket är helt onödigt att den gör var gång du startar datorn..

 

Jag hade stoppat filen från att starta genom att skriva msconfig. Starta programmet genom att klicka på genvägen längre upp. I fönstret som kommer upp väljer du Autostart och här letar du upp filen och bocka av bocken för denna fil. Om du vill så kan du starta om datorn direkt för att se om åtgärden fungerat, annars vänta till nästa gång du startar datorn.

 

post-124424-0-30219700-1402578550_thumb.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en fil som automatiskt startas och kollar efter uppdateringar för mjukvara från Real Software,vilket är helt onödigt att den gör var gång du startar datorn..

 

Jag hade stoppat filen från att starta genom att skriva msconfig. Starta programmet genom att klicka på genvägen längre upp. I fönstret som kommer upp väljer du Autostart och här letar du upp filen och bocka av bocken för denna fil. Om du vill så kan du starta om datorn direkt för att se om åtgärden fungerat, annars vänta till nästa gång du startar datorn.

 

attachicon.gifSkärmklipp.PNG

Hej, tack för ditt svar! Gjorde som du skrev men hittar bara "Realplayer 32bit", inte filen RealUpgrade Launcher. Det är väl inte hela "Realplayer 32bit" jag ska bocka ur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du deras mediaplayer för att spela musik och video? Om inte kan du lika bra bocka av och avinstallera hela programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du deras mediaplayer för att spela musik och video? Om inte kan du lika bra bocka av och avinstallera hela programmet.

Jamen när jag tänkte efter så nä använder inte. Avinstallerade ist, vilket först inte funkade, så jag fick installera på nytt för att kunna avinstallera. Tune - tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...