Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blinkande timglas vid pilen


boowii

Rekommendera Poster

Hej

Jag använder W7 och har en dator som nyligen har tömts och omstartats

Sedan en tid har ett timglas börjat blinka vid sidan av muspilen

Dessutom har datorn blivit seg vid tex laddning av webbsidor. Den var verkligen snabb

och bra när jag fick den från datorverkstaden

Har kollat på aktivitetshanteraren och där finns bara Skype. Avaktiverade den men det

hjälpte inte

Tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
Jag använder W7 och har en dator som nyligen har tömts och omstartats

 

Vad är det som tömts?

 

Sedan en tid har ett timglas börjat blinka vid sidan av muspilen

Dessutom har datorn blivit seg vid tex laddning av webbsidor. Den var verkligen snabb

och bra när jag fick den från datorverkstaden

 

Blir det bättre om du låter datorn vara ett ett tag?

 

Kan ju vara någon uppdatering i bakgrunden som håller på att genomföras eller en automatisk virusskanning?

 

Du kan ju öppna Resursövervakaren för att se om där är någon process/tjänst som tar upp systemresurser.

Följ instruktionerna i detta inlägg #12

//eforum.idg.se/topic/338840-datorn-dräneras-på-minne/?p=1593589

Posta ett skärmklipp av hur det ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej    jag har tagit några bilder på aktivitetshanteraren   hoppas det kan hjälpa
Har skannat Avast virusprogram och Spybot search and destroy  kan inte se att något program är under installation eller dyligt
Startade en äldre dator på samma bredband (ca 7Mbs) och där var det inta problem den var dessutom snabbare än min nya supermaskin

post-127767-0-72788400-1400351072_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej    jag har tagit några bilder på aktivitetshanteraren   hoppas det kan hjälpa

Har skannat Avast virusprogram och Spybot search and destroy  kan inte se att något program är under installation eller dyligt

Startade en äldre dator på samma bredband (ca 7Mbs) och där var det inta problem den var dessutom snabbare än min nya supermaskin

Kom alla mina fyra bilder med ? 

post-127767-0-51148900-1400351232_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hmm nu följde du inte mina kanske otydliga instruktioner om vad jag ville se //eforum.idg.se/topic/338840-datorn-dr%C3%A4neras-p%C3%A5-minne/?p=1593589

 

Men oavsett så visar inga av dina bilder på något onormalt.

Tvärtom din dator ser ut att fungera som den skall.

 

Har du fortfarande problem?

 

Har du kört Windows update, startat om datorn och kört Windows update igen? Obs! att jag skriver köra Windows update igen efter omstart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

Din första fråga i början vad som tömts.  Datorverkstaden tömde datorn på allt och ominstallerade W7

Jag kollade på update och där fanns några "icke viktiga" uppdateringar som jag utförde. Det irriterande blinkningarna "var tredje sekund " visande ett timglas försvann. Nästa dag var det tillbaka.

Har försökt följa dina instruktioner.   resurs i sökfältet....klicka på resursövervakaren.....

översikt.   Resultat en tom ruta

Klickat på övervaka ....starta övervakaren.   Inget händer

För komplicerat men intressant för en amatör eller ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag försökte men det var för svårt för mig med systemfilsgranskaren

Har startat datorn utan bredbandsanslutning och det blinkande timglaset finns kvar så det borde inte vara något program e dyl som försöker ladda från nätet

Har märkt senaste dagarna att ibland så blinkar inte timglaset men alltför ofta

Kan det vara något med blinkningarna som gör att datorn blev så seg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej

Jag försökte men det var för svårt för mig med systemfilsgranskaren

Har startat datorn utan bredbandsanslutning och det blinkande timglaset finns kvar så det borde inte vara något program e dyl som försöker ladda från nätet

Har märkt senaste dagarna att ibland så blinkar inte timglaset men alltför ofta

Kan det vara något med blinkningarna som gör att datorn blev så seg?

Hej och tack för alla tips

Har nu lämnat datorn till datorverkstad igen och hoppas att dom kan klura ut vad som är fel och åtgärda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej igen

Nu har jag haft datorn på IT verkstad två gånger

Först så ominstallerade man operativsystemet men problemen fanns kvar. Man kan tycka att dom skulle försöka lösa problemet och inte lämna ut datorn till mig som kund och ta betalt.

Jag hade 30 dagars servicegaranti så jag lämnade in den igen. Nu fann man att nätaggregatet (det som omvandlar 220V till lämplig strömstyrka för datorn om jag förstår rätt) var delvis trasig och bytte ut det. Ny betalning   grrr

När jag startade datorn var faktiskt det blinkade timglaset borta men datorn var lika seg som förut. Ofta gick det inte att starta webbsidor. Fick meddelande att serven inte hittades.

Det kom uppdatering av windows som jag körde. Hurra nu går datorn bra igen.

Tycker att verkstaden skulle kunnat fixa att uppdatera om det nu var det felet.

Vad tycker Du ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...