Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var finns e-postfilerna?


Petterson

Rekommendera Poster

Använder för e-post Glocalnet Webmail,OS  win 7 Ultimate. E-postprogrammet signalerar att det bara finns ca två Mb ledigt vilket bl a gör att jag inte ka ta emot ens "lätta" bilder. När jag i Inkorgen väljer "Alla filer" med tanke att radera bland dem får jag bara fram ett fåtal som det varken gör till eller från om jag tar bort. När jag hade datorfel under ca en vecka var det bara de senaste dagarnas e-post som "fanns kvar".

På något sätt tycks e-postfilerna klumpa ihop sig och lägga sig oåtkomliga för mig via Webmail-programmet. Undrar bara var jag kan hitta dem och förhoppningsvis kunna radera bland dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, Papperskorgen töms ständigt. I "Skickat" kan jag bara nå ett litet antal av de 207 e-postfiler som finns där. Samma förhållande med "Inkorgen" och dess 314 filer. Det är i dom båda katalogerna som rensningen skulle sättas in - om jag bara kunde hitta deras innehåll i Win7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du använder Webmail?

Är det inte därifrån felmeddelandet kommer, att det är ont om plats på servern?

Om du surfar in med en webläsare och rensar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Du högerklickar på valda "korgar" och väljer alternativet "Töm".

Är det filer som du fill ha kvar så väljer du istället att markera enstaka filer och sedan högerklickar och tar bort.

Rensa sedan papperskorgen och välj till sist Packa om det är filer du vill ha kvar.

 

post-73434-0-17385900-1398342467_thumb.png

 

Själv använder jag gratis Thunderbird som E-postklient på stationära datorn och har i denna sett till i dess inställningar att bocka i "Radera filer från server efter hämtning" eller vad det står.

 

Däremot på en annan dator jag har så har jag valt i Thunderbird att lämna alla filerna på servern hos Glocalnet, eftersom jag vill ha all viktig e-post på min stationära dator och då plockas dessa sedan bort från e-post servern hos Glocanet när jag använder stationära med Thunderbird.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är högerklickat "Töm" aktivt endast i Papperskorgen, inte i övriga kataloger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du varit i kontakt med Glocalnets support?

De borde hjälpa till när det är konstigheter i deras webbmejl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...