Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbinternetsecurity


boowii

Rekommendera Poster

Vad är webbinternetsecurity?

När jag kollade via kontrollpanelen och program och funktioner hittade jag det. Säker på att jag inte installerat det i datorn.

Det går inte att ta bort.  Har prövat även med Revo som brukar rensa grundligt men det hjälpe inte heller

Är det något skadligt eller något jag skall ha i datorn ?

Tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom ordet "webbinternetsecurity" inte finns någon annanstans än i denna tråd när man googlar är det inget normalt. Ska det stavas så?

 

Vad händer när du försöker avinstallera det, t ex något felmeddelande?

Hittar du någon mapp för det i C:\Program eller C:\Program (x86)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom ordet "webbinternetsecurity" inte finns någon annanstans än i denna tråd när man googlar är det inget normalt. Ska det stavas så?

 

Vad händer när du försöker avinstallera det, t ex något felmeddelande?

Hittar du någon mapp för det i C:\Program eller C:\Program (x86)?

Det är rätt stavat

När jag försöker avinstallera kommer det ett meddelande att det är avinstallerat, men det finns kvar  (uninstol complet

Men först ett meddeland   se bifogad fil

Ingen mapp finns

post-127767-0-67212200-1398279165_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stavningen är alltså med bara ett "b" och då går det att hitta information om det. Det är tydligen ett program som oftast följer med andra program och det är ute efter att visa annonser för att någon ska tjäna pengar.

 

Har du kvar mapparna C:\Program\Webinternetsecurity, C:\Program (x86)\Webinternetsecurity och/eller C:\Användare\"anv.namn"\Appdata\Local\WebInternetSecurity?

Vad finns det för filer i dem i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag missade stavningen  hehe men sånt händer

Hittar inga mappar av dom Du skrev om.

Har testat dina förslag men det hjälper inte.

Laddade ner "Should I Remove it" som dök upp vid den första av  sökningarna

Det såg lovande ut   .  Webinternetsecurity fanns högst upp av alla filer.

Men det hjälpte inte med det programmet heller för avinstallation

Är det något skadligt med att ha programmet kvar utöver att det kan komma reklam?

Tacksam för din hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stavningen är alltså med bara ett "b" och då går det att hitta information om det. Det är tydligen ett program som oftast följer med andra program och det är ute efter att visa annonser för att någon ska tjäna pengar.

 

Har du kvar mapparna C:\Program\Webinternetsecurity, C:\Program (x86)\Webinternetsecurity och/eller C:\Användare\"anv.namn"\Appdata\Local\WebInternetSecurity?

Vad finns det för filer i dem i så fall?

Hej igen

Problemet löstes på något sätt. Webinternetsecurity försvann helt plösligt. Jag klickade på kontrollpanel och försökte ta bort flera gånger och även på Revo samma sak

Kanske mitt försök med  "should I remove it" fungerade efter en tid automatiskt

Tack i alla fall för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar att du avinstallerar "Should I Remove it" för programmet är onödigt eftersom samma funktion finns i flera bra gratis program utan att man riskerar spam eller annat.

 

Om inte någon av mapparna fanns i datorn var inte själva programmet kvar utan endast en rest i Kontrollpanelen och den brukar försvinna efter några försök.

 

För säkerhets skull skanna datorn online på http://www.eset.com/onlinescan/

För att inte skannern ska ta för lång tid på sig stäng av ditt antivirusprogram under tiden.

 

Avbocka alternativet Remove found threats

Bocka för Scan Archives

 

Klicka på Advanced Settings

Bocka för:

Scan for potentially unwanted applications

Scan for potentially unsafe applications

Enable Anti-Stealth Technology

 

Klicka på Start

 

När skanningen är klar klicka på List of found threats, följt av Export to a text file. Spara till en fil på skrivbordet, öppna filen, kopiera resultatet och klistra sedan in det i ditt svar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...