Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorer-Mozilla-Google: flik på websida kan inte öppnas


Mållgan

Rekommendera Poster

Idag skulle jag förnya Norton 360-abonnemanget för min Windows 7 och min Windows 8-dator (både i mitt trådlösa hemnätverk) genom att i Windows 7-datorn välja "förnyelse" i det öppnade Norton 360-programmet. Då kommer man in på en Symantecsida där man i en ruta kan välja förnyelsealternativ (1 år eller 2 år). MEN, när jag klickade på något av dessa alternativ hände ingenting, d v s jag kom inte vidare i proceduren. Jag kopierade Symantecsidans webadress och öppnade denna sida i Explorer, Google och Mozilla men kom inte vidare i någon av dessa webläsare.

Då promenerade jag över till Windows 8-datorn och genomförde samma procedur. Där var det inga problem alls att på Symantecsidan komma vidare när jag valde ett förnyelsealternativ.

Det är således något som blockerar "vidareklickningen" från den aktuella Symantecsidan i de tre webläsarna i WIndows 7-datorn. Kan det finnas något webläsartillägg som gäller för alla tre webläsarna och som blockerar på detta sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har supportchattat med Symantec men det slutade med att handläggaren föreslog att Symantec skulle få tillgång till datorn med fjärrstyrning. Det avvisade jag och i stället aktiverade jag "automatisk förnyelse av abonnemanget" på mitt Symanteckonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...