Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivarproblem


torgnyb

Rekommendera Poster

Laserskrivare Brother HL-2250DN. Windows 8.1

Skrivaren är ansluten till mitt lokala fasta nät.

Plötsligt fick jag följande problem: När jag startar skrivaren och lägger i papper skrivs en sida med följande text ut

BJLSTART
ControlMode=Common
SetTime=201419175235
BJLEND

Därefter matas alla ark ut utan text.
Har försökt avinstallera skrivaren via Kontrollpanelen och installera den på nytt.men samma beteende kommer igen.
Finns någon hjälp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak även om skrivaren inte är ansluten till någon dator (eller till nätverket om det är en sådan)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak även om skrivaren inte är ansluten till någon dator (eller till nätverket om det är en sådan)?

Om jag ansluter skrivaren direkt till en dator via USB i stället för via det lokala fasta nätet så inträffar detta inte. Jag kan då skriva ut från den datorn. Jag tänkte att det kanske var något i routern så jag startade om den men det hjälpte inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det tänkas vara en annan enhet i det lokala nätet som har skickat på en utskrift men att det ex. saknas rätt drivrutiner där?

Koppla från alla enheter från nätverket och sedan ansluta skrivaren till nätet. Startar den felaktiga utskriften även då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det tänkas vara en annan enhet i det lokala nätet som har skickat på en utskrift men att det ex. saknas rätt drivrutiner där?

Koppla från alla enheter från nätverket och sedan ansluta skrivaren till nätet. Startar den felaktiga utskriften även då?

Jag har kopplat bort en dator men problemet finns kvar. Har nu kontakt med Brother De verkar inte ha varit med om detta problem förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genom trixande med ominstallationer och uppdatering av drivrutiner är nu problemet löst men i ärlighetens namn; Jag vet inte riktigt hur det gick till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Från Brother har jag nu fått följande:

Enligt min kollega så är det Canon-språk, BJL, som kommer till skrivaren och det kan bero på att statusmonitorn för din Canon-skrivare kanske ”tittar” på fel skrivare eller att porten som används till din Brother-skrivare nu, tidigare har använts av din Canon-skrivare. Om fel återkommer, stäng statusövervakaren till Canon-skrivare eller lägg upp din Brother skrivare på en nytt port.

 

Kan det alltså vara så att om man växlar vilka LAN-kontakter på routern som skrivarna är ansluta till så får man problem? Jag trodde i min enfald att dessa kontakter var likvärdiga och att skrivarna själva känner av vilken port de är anslutna till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...