Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nedladdning av större filer avbryts i Windows 8.1


Aja

Rekommendera Poster

Jag har en helt ny dator med Windows 8.1 kopplad till internet via mobilt bredband där bredbandskollen visar en nedladdningshastighet av ca 54 Mbit/sek. Mindre filer går bra att ladda ner men vid större filer (t.ex. 20MB) avbryts nedladdningen efter 10-50% är nedladdat och nedladdningen fortsätter inte.

 

Jag hade tidigare en dator med Windows 7 kopplad till samma mobila bredband på samma plats och där var det aldrig några nedladdningsproblem.

 

Finns det någon egenhet i Windows 8.1 som ställer till detta problem? Tacksam för tips på hur jag sa lösa problemet?

 

/Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marklinmaster

Har också Windows 8.1 men det har aldrig vat nåt problem att ladda ner stora(eller små)filer. Men för att lösa problemet kan du skaffa ett nedladdningsprogram som t.ex. Free Download Manager, http://laddaner.idg.se/program/free-download-manager, som används för att ladda ner saker från internet istället för webbläsarens inbyggda. Eller så kan du testa att byta webbläsare.

   
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat om datortillverkaren har kommit ut med någon nyare BIOS-version eller nyare drivrutiner på sin webbsida för din datormodell?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat att ladda nr i IE 11 och Google Chrome och det är samma problem i båda webbläsarna. Jag har nu också laddat ner Free Download Manager och där kunde jag ladda hem SvD:s pdf-upplaga utan problem. Återstår att se om det var ett engångstillfälle eller om det kommer att funka framöver, i så fall är problemet löst.

 

Tack för tipset!

/Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...