Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort Hemgrupp


Avicii

Rekommendera Poster

Ny för dagen med en Windows 8.1 installation.
Har fått till det mesta så att det är användbart, men inte följande.
Finns något sätt att ta bort Hemgrupp och mapparna som ligger under Den här datorn? Det är något som jag inte använder.

post-9397-0-69724100-1397915450_thumb.jpg


För övrigt är det stabilare och jämnare nerladdnings- och uppladdningshastighet. Från klockan 11:00 i dag:

post-9397-0-85206200-1397915622_thumb.png


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte ta bort en hemgrupp. men det går att lämna en hemgrupp och om alla datorer som ingår i hemgruppen lämnar den, försvinner den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte ta bort en hemgrupp. men det går att lämna en hemgrupp och om alla datorer som ingår i hemgruppen lämnar den, försvinner den.

Det är inga andra datorer anslutna till hemgruppen. Jag är ansluten direkt till nätverksuttaget i väggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inga andra datorer anslutna till hemgruppen. Jag är ansluten direkt till nätverksuttaget i väggen.

Lämna hemgruppen då. Hemgruppen skapas automatiskt i Windows 8.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämna hemgruppen då. Hemgruppen skapas automatiskt i Windows 8.1.

Finns inget alternativ för att lämna Hemgruppen.

 

Löste det via Tjänster och stoppade HomeGroup Provider och HomeGroup Listener. Inaktiverade också båda två.

Nu är Homegroup borta.

Återstår bara de oanvändbara mapparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget alternativ för att lämna Hemgruppen.

 

Löste det via Tjänster och stoppade HomeGroup Provider och HomeGroup Listener. Inaktiverade också båda två.

Nu är Homegroup borta.

Återstår bara de oanvändbara mapparna.

Bra att det löste sig, men det är underligt att alternativet "Lämna" inte finns. Så detta fungerar inte för dig?

 

http://www.google.ch/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0CGYQtwIwBQ&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DOPyA_V-0Vlo&ei=P8NSU-_XGcGftAbR04CIAg&usg=AFQjCNHkUGZTMQkjshAxu7Kr9znFtqw36g&sig2=-JPoNOh5p8ivGLqqdsHhWQ&bvm=bv.65058239,d.Yms

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...