Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Efter Update 1


Gäst Qe2

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har säkerhetsprogrammet F-Secure Internet Security 2014 och förra tisdagen kom ju en uppdatering till Windows 8.1 kallad Update 1. Efter den installationen har jag stora problem med säkerhetsprogrammet som att det slutar fungera, brandväggen (F-secure använder ju windows egen brandvägg) slås ut etc. Har gjort ominstallationer av programmet, men felen uppkommer ändå. Kontaktade supporten på F-Secure där rådet blev att avinstallera säkerhetsprogrammet Microsoft Essentials om jag nu hade detta installerat, men det är ju förinstallerat vid köpet av datorn med Windows 8 och det träder ju in automatiskt när inget annnat säkerhetsprogram finns installerat på datorn. Jag kan inte särskilt mycket om datorer, men jag tycker det verkar som ett dåligt råd från F-Secure.

Jag undrar då om det finns andra med liknande problem efter installationen av Update 1 med säkerhetsprogrammen och om det kan tänkas bero på just Update 1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det är nog bara att kontakta F-secure igen. Den du fick svar från verkar ju inte veta mycket om Windows 8 eftersom du fick frågan om Microsoft Security Essentials.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det är nog bara att kontakta F-secure igen. Den du fick svar från verkar ju inte veta mycket om Windows 8 eftersom du fick frågan om Microsoft Security Essentials.

Tack.

Jo, jag tänkte göra det och hoppas att annan supportperson är till bättre hjälp. Hörde ju av mig till dem tidigare i förmiddags, så det har kanske blivit "skiftbyte" nu på eftermiddagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...