Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdatering SP-1


LGG65

Rekommendera Poster

Efter att ominst. Vindows Wista och samtliga uppdateringar har jag svårt att knuffa in SP-1.

Filen är 1,9MB.

D.v.s. Jag uppmanas att inst. SP-1 och får besked att:

 

 

Windows Vista Service Pack 1 (KB936330)
 
Installationsdatum: ‎2014-‎04-‎04 12:39
 
Installationsstatus: Slutfördes
 
Uppdateringens typ: Viktig
 
Windows Vista Service Pack 1 (SP1) är en uppdatering av Windows Vista som åtgärdar problem som rapporterats av våra kunder. Windows Vista SP1 innehåller korrigeringar av specifika stabilitets- och prestandaproblem, stöd för nya typer av maskinvara och stöd för flera nya standarder. När du har installerat den här uppdateringen måste du starta om datorn.
 
Mer information: 
 
Mer information: 
 
MEN det dyker inte upp någon info på Välkomstcenter om att SP-1 skulle vara inst.
I uppdate finns SP1 kvar som en viktig uppdatering.
 
Försökte att inst. SP-2 men det gick ju så klart inte.
 
Har också testat att felsöka med MicrosoftFix och då försvann samtliga uppdateringar. Börjar att fundera att ominstallera igen men hoppas att slippa.
 
MVH
Lasse G
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft samma problem med Ultimate 7 64bit.

Bara att låta datorn söka(manuellt) efter uppdateringar(förmodar att du vet var).

Tog 3-4 timmar innan sp1 gick in i Win 7 samtidigt som Framework 4.0, 4.5, och innan dess gick inte Explorer 11 att få in innan Sp1 fanns i datorn, så förmodar att du får prova flera ggr.

Så ha tålamod,

Microsofts nedladdningssida är slö, förmodligen av alla som laddar ner uppgraderingar m.m.

Kan du inte få in uppdateringarna(ev.felmeddelande) så ligger andra uppdateringar i bakgrunden och blockerar, bara att vänta och försöka senare.

Bara mitt enkla förslag.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Och framförallt gäller det att starta om datorn ytterligare en gång, därefter köra Windows Update igen - med omstart.

 

SP1 krävs också innan SP2 kan installeras (har jag för mig) och helt  klart vill man ju ha in SP2 inte minst för att Vistas prestanda höjs ett snäpp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en fil i  en annan tråd på detta forum där jag laddade hem hela SP-1 manuelt för att sedan dubbelklicka på ikonen och vips så funkade det. Så nu åker snart SP-2 in bara jag hittar tillbaka i tråden.

 

Tack för denna gång.

 

Lasse G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...