Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med övertygelse!


mindsleep

Rekommendera Poster

Hej!

 

Ett tag sedan jag var här. Kul att se att forumet lever.

 

Efter att ha jobbat som webbutvecklare/systemutvecklare för ett företag så bytte jag till ett annat företag. Främst för att de skapar saker som ligger i framkant för teknik.

 

Jobbet är spännande. Tyvärr så har vi en "crappy" hemsida....på alla sätt som man kan fantisera om. Så jag föreslog ett par punkter som vi skulle kunna göra den mera intressant för investerare, kunder och framtida anställda. Detta möttes av ignorerande av en av mellancheferna som tyckte att det var onödigt att lägga resurser på något sådant "otyg".

 

Så därför vänder jag mig till er. Hjälp mig att övertyga min chef om varför det är viktigt med en vettig hemsida. Jag efterlyser länkar till undersökningar, forskningsrapporter å dyl.

 

Typ, hur mycket bättre man säljer om man uppvisar referenser, har foto på säljare å dyl.

 

Tips önskas!

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
ChromaWoods

Att man som chef häver ur sig att dina förslag är "otyg" känns väldigt oproffessionellt och respektlöst mot dig. Jag tycker att du gör helt rätt i att föreslå förbättringar istället för att påpeka brister. Men det är svårt att få gehör ibland. Tycker även att det är helt rätt att försöka ta fram siffror och andra "hårda" värden som visar på hur en bättre sajt faktiskt är en investering och inte något som suger resurser ur företaget. Egentligen har jag inga konkreta undersökningar eller liknande att hänvisa till.

 

Personliga funderingar:

 

  • Hemsidan är ansiktet utåt och det påverkar besökarens första intryck. Ju bättre första intryck, desto större sannolikhet att vi gör affärer
  • En konkurrents hemsida som är snyggare, snabbare, modernare och som kommunicerar bättre med mig som potentiell kund, kommer att uppfattas seriösare till viss grad (även om content is king i slutändan)
  • Vet ej kvalitén på front-end-koden, men både den och det faktiska innehållet påverkar ju sökbarhet (SEO)
  • Är den "crappy" som du säger, så är den kanske inte heller konsekvent för olika webbläsare? Layouten kanske t.o.m går sönder för vissa besökare?
  • Hur är det med mobilanpassning? Där har vi en stark anledning att se över design och layout. Ju fler som kan åtnjuta det som kommuniceras, desto bättre

Det här var mest bara kondoleanser. :) Lycka till, hoppas att du lyckas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...