Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

office 2013 + Project 2013


Martassen

Rekommendera Poster

Om man behöver följande program i senaste versionerna:
Word
Excel
PowerPoint
Access
Outlook
Ms Project

 

Vart köper man de till bästa pris?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du köper dessa tycker jag du skall prova gratisalternativen LibreOffice och OpenProject.

 

http://sv.libreoffice.org/

 

http://download.cnet.com/OpenProj/3000-2076_4-10726371.html

Ja, precis, det finns även ytterligare gratisalternativ och även andra betalalternativ.

(jag kollade för skojs skull in programmet Planner, i Linuxmiljö och det såg ju helt okej ut, vid en snabbkoll)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag är inne på att skaffa senaste versionerna av:
Word
Excel
PowerPoint
Access
Outlook
Ms Project

 

Om jag köper Office 2013 med Access + Ms Project 2013 är det då billigt uppgradera allihop eller är det som att köpa nytt? Om nu Office 2015 och Ms Project 2015 kommer framöver!?

 

Så fort det kommer en ny version av dessa så måste jag uppgradera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du köper Office 365 så får du automatiskt uppdatering när ny utgåva kommer till förmodligen samma pris som innan. Vilket är både för och nackdel. Man tappar kontrollen över när uppdatering sker men man kommer alltid att ha senaste varianten.

 

Det ser ut som att MS Project inte finns med i något av varianterna med Office 365 så den får man köpa sidan om om man väljer Office 365.

 

http://office.microsoft.com/sv-se/business/?WT%2Eintid1=ODC_SVSE_FX010064710_XT104029222

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag köper Office 2013 med Access + Ms Project 2013 är det då billigt uppgradera allihop eller är det som att köpa nytt? Om nu Office 2015 och Ms Project 2015 kommer framöver!?

 

Så fort det kommer en ny version av dessa så måste jag uppgradera.

Det är nog ingen som vet vad Microsoft kommer att ha för prissättning när nästa version av Office kommer ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om man behöver följande program i senaste versionerna:

 

 

Så fort det kommer en ny version av dessa så måste jag uppgradera.

 

Man blir ju lite nyfiken på vad som föranleder detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Ska hålla utbildningar i ms Project och några av programmen.

 

Frågan är om jag ska köpa Office 2013+ Project 2013 eller om man ska köra Office 365 och köpa Project 2013 separat. Vilket fall som helst så ingår ej Project i paketen.

 

Vet inte riktigt hur jag ska göra.!?

 

Köper jag office13 och sedan Office 15 exempelvis så har jag ju tillgång till båda i och för sig.

Å andra sidan skiljer det ej mkt. Ska jag ha kurs i Powerpoint för några som har PowerPoint 2013 så kanske det blir fel jag har Office 2015 på min dator

 

Så frågan är vilket alternativ jag ska köra på!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör på det som de flesta kursdeltagare förväntas använda...

 

... om nu Project måste(?) köras "som program" blir det väl lite ologiskt om de övriga ska köras "i molnet"...

 

... vad heter egentligen kursen/kurserna?

Heter de typ "Lär dig Officepaketet", Lär dig "Office 365", osv..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör på det som de flesta kursdeltagare förväntas använda...

 

... om nu Project måste(?) köras "som program" blir det väl lite ologiskt om de övriga ska köras "i molnet"...

 

... vad heter egentligen kursen/kurserna?

Heter de typ "Lär dig Officepaketet", Lär dig "Office 365", osv..?

Kurserna kan heta Excel, PowerPoint, Ms Project. Det beror på vad kunden vill ha också.

Programmen är separata kurser oftast.

 

Gällande uppdateringar så är det ju bra för mig själv vara uppdaterad innan förfrågan kommer på nyaste programversionen så att säga. Bra vara framkant.

 

År det klokare skippa 365?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Gällande uppdateringar så är det ju bra för mig själv vara uppdaterad

 Mjo, men om kunderna/kursdeltagarna sitter med äldre versioner då?

 

Jag skulle nog bestämma mig för en version - 2010.

2003 får väl anses som för gammal och 2007 var väl mest ett misslyckande(?)

Då skulle jag installera 2010 i virtuell miljö för att kunna använda för kunder som efterfrågar just 2010.

Förmodligen då med Windows 7 som operativsystem.

 

När (om?) det kommer 2015 skulle jag installera det i en annan virtuell miljö för att kunna använda det för kunder som efterfrågar just 2015.

Förmodligen då med Windows 8.1 eller Windows 9.

 

På samma sätt skulle jag då kunna hålla kurser i Open Office, Libre Office osv.

Eller en mix av detta för kunder som funderar på att överge Micro$oft och vill göra något roligt för pengarna.

 

Osv..

 

Har i detta scenario inte tagit hänsyn till kostnader/licensregler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Mjo, men om kunderna/kursdeltagarna sitter med äldre versioner då?

 

Jag skulle nog bestämma mig för en version - 2010.

2003 får väl anses som för gammal och 2007 var väl mest ett misslyckande(?)

Då skulle jag installera 2010 i virtuell miljö för att kunna använda för kunder som efterfrågar just 2010.

Förmodligen då med Windows 7 som operativsystem.

 

När (om?) det kommer 2015 skulle jag installera det i en annan virtuell miljö för att kunna använda det för kunder som efterfrågar just 2015.

Förmodligen då med Windows 8.1 eller Windows 9.

 

På samma sätt skulle jag då kunna hålla kurser i Open Office, Libre Office osv.

Eller en mix av detta för kunder som funderar på att överge Micro$oft och vill göra något roligt för pengarna.

 

Osv..

 

Har i detta scenario inte tagit hänsyn till kostnader/licensregler.

 

Alternativ är väl annars att man köper en skiva med 2013 och sedan om när 2015 kommer så köper man en skiva för det. Frågan är bara om man kan komma biligare uppgradera?

 

Hur funkar virtuella miljöerna. Istället för att använda skivor för varje version?

Jag har sett en del maskiner där man kan välja version av office när man startar windows. Vet ej hur det hela funkar och hur man lägger upp det. Hur funkar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur funkar virtuella miljöerna. Istället för att använda skivor för varje version?

Jag har sett en del maskiner där man kan välja version av office när man startar windows. Vet ej hur det hela funkar och hur man lägger upp det. Hur funkar det?

 

Det jag tänker mig är att man skapar en (eg. flera då) virtuell dator som körs från en fysisk dator.

Detta låter sig göras med ex. VMware Player, finns guider för det här på eforum, eller ex. VirtualBox. Båda dessa är gratis.

 

Man kan då på sin fysiska dator, även kallad värd, eller host, välja att inte något office-paket alls, om man inte vill det.

 

Vill någon ha en demonstration hur ex. OpenOffice fungerar i Linuxmiljö kan man starta en sådan maskin, eller machine, med Linux och OpenOffice installerad, och visa just det.

 

Vill någon lite senare veta hur man använder Excel 2013 i Windows 7 så startar man den maskinen som har detta installerat och klart. Man kan även köra båda dessa maskiner samtidigt och visa på ex. två skärmar likheter och olikheter.

 

När nästa version av Office släpps kan man installera den på ytterligare en maskin och pröva på utan att sabba föregående version osv..

 

Jag påstår inte att detta är det bästa sättet men det smidigt att växla mellan dessa maskiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera att VMware Player endast är gratis för icke-kommersiell användning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ett alternativ. Annars kan man väl ha två paket på datorn? En aktuell och en nyare? Har för mig det gått tidigare. Har just nu en dator och får väl börja så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går men får räkna med diverse problem i form av hängningar. Jag körde 2007 samtidigt som jag provade 2010 när den var ny och det fungerade inget vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...