Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fan vad tyst...


dick_a

Rekommendera Poster

...det är trots att de stora bolagen beter sig så illa! Ni har alla sett det! Reklamrutan som kan dyka upp mitt i bilden i ett klipp på youtube där det står "Viktigt meddelande!" i en ruta som försöker efterlikna ett meddelande från ditt operativsystem. Där står det sedan något om att mitt system kan vara infekterat eller ha dålig prestanda, men alltihop är klassiskt lumpet bonnfångeri, understött av Google! Hur kan de tillåta sina annonsörer att ha denna typ av reklam? Samma sak är det i reklamfinansierade appar där en reklambanner kan innehålla något som efterliknar en statusrad med symbol som indikerar att jag har ett oläst meddelande. På facebook är det samma sak. Fejkade meddelanden och annonser som är ute efter att vilseleda. Fan, de har ju ingen skam i kroppen längre! För fem år sedan fanns inte denna typ av bonnfångeri hos de stora aktörerna, men nu är det ju katastrof! ...och hur för man dialog med dessa jättar? IDG kanske kan ropa tillräckligt högt? ...eller ska vi behöva leva med detta, och vart är det på väg? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...