Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Awesomehp !


habbeli

Rekommendera Poster

Här är en till som fått in skiten i datorn  :angry:

Den följde med när jag laddade hem Flashtool från nätet som skulle användas till min telefon.

Jag kör Win7 och Google Crome.

Hur gör jag lättast för att bli av med skiten?

Kan jag följa någon annan av trådarna här på forumet som handlar om det här problemet? 

// Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Hasse!

 

Ja, följ någon av de senare trådarna och kör Malwarebytes Anti-Malware, ShortcutCleaner, AdwCleaner, Esets online-skanner och FRST. Klistra in eller bifoga loggar från alla 5 programmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cilla min klippa :wub:   :thumbsup: 

ALLA 5 !!!! Åhh herre jösses..... Jaja det kommer på ett tag, matrast först  :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe :D

 

Jag är inte tillbaka i forumet förrän sent i kväll så ingen brådska. Du behöver inte vänta med alla loggarna tills allt är klar utan ta en i taget samt ta Esets skanner sist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, nu har jag kört Eset Onlineskanning och den hittade ingenting  :thumbsup: 
Blir det någon fortsättning på det här äventyret nu  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Starta Anteckningar.

Kopiera alla rader i rutan:

HKLM\...\Run: [mobilegeni daemon] - C:\Program Files\Mobogenie\DaemonProcess.exe [775872 2014-02-10] ()
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.awesomehp.com/web/?type=ds&ts=1391988652&from=epom2&uid=HitachiXHDP725050GLA360_GEA534RJ2KU32A2KU32AX&q={searchTerms}
SearchScopes: HKCU - {AAA15F50-B5E1-4F5E-B04B-1317E6519A6F} URL = http://start.mysearchdial.com/results.php?f=4&q={searchTerms}&a=dsites0101&cd=2XzuyEtN2Y1L1QzutDtDtBtByE0DyEzytC0E0EtB0FyD0DzztN0D0Tzu0CyByDtCtN1L2XzutBtFtBtFtCyDtFtCyDzytBtN1L1CzutDzytDtCtG1T&cr=391843045&ir=
R2 MgAssistService; C:\Program Files\Mobogenie\MgAssist.exe [63168 2014-02-10] ()
2014-02-10 00:32 - 2014-02-10 20:10 - 00000000 ____D () C:\ProgramData\WPM
2014-02-10 00:29 - 2014-02-10 00:39 - 00000000 ____D () C:\Program Files\Mobogenie
2014-02-10 00:29 - 2014-02-10 00:30 - 00000981 _____ () C:\Users\HansoLisa\Desktop\Mobogenie.lnk
2014-02-10 00:29 - 2014-02-10 00:30 - 00000000 ____D () C:\Users\HansoLisa\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Mobogenie
2014-02-10 20:08 - 2013-12-27 00:22 - 00000000 ____D () C:\Users\HansoLisa\AppData\Local\genienext
2014-02-10 02:08 - 2013-12-27 00:22 - 00000000 ____D () C:\Users\HansoLisa\AppData\Local\Mobogenie
och klistra in i Anteckningar. Kontrollera att inga filer har delats upp på två rader.

Spara filen på skrivbordet med namnet fixlist.txt.

 

Starta FRST som finns på skrivbordet.

Klicka på knappen Fix.

Vänta tills programmet är klart.

 

Programmet skapar en logg Fixlog.txt på skrivbordet.

Klistra in innehållet i den i ditt svar.

 

2. Gör en fullständig skanning med MBAM utifall att något mer hittas då.

 

3. Hur fungerar datorn nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det klart, MBAM hittade ingenting men jag ser nu att jag skulle kanske ha gjort en fullständig skanning, jag körde en snabbskanning, ska jag göra om det?
Datorn funkar felfritt sen i går kväll efter det jag gjorde då, inga som helst hyss vad jag kan se  :thumbsup:

Ska jag ta bort alla program som användes i går?

 

Fixlog.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, gör en fullständig skanning för säkerhets skull. Det kan ju ligga någon installationsfil och skräpa någonstans.

 

Roligt att det är ordning på datorn igen :)

 

1. Stäng alla program, inklusive webbläsare.

Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

Klicka på Uninstall-knappen.

 

2. Ladda ner avinstallationsprogrammet OTC till Skrivbordet: http://oldtimer.geekstogo.com/OTC.exe

Dubbelklicka på filen för att starta programmet.

Tryck på knappen CleanUp! och FRST kommer att avinstalleras efter en omstart av datorn. Släng ShortcutCleaner i papperskorgen. Ta bort eventuella loggar.

 

3. Förbättra skyddet i datorn, se mina Råd för en säkrare dator: http://ceciliasec.wordpress.com/rad/

Det är mycket viktigt att hålla alla småprogram i datorn uppdaterade, gamla versioner av t ex Flash, Java och Adobe Reader innehåller kända säkerhetshål, vilka kan användas av en webbsida för att infektera datorn. Jag tycker att Secunias program (länk på min webbsida) är en bra hjälp för att kontrollera hur det står till med säkerhetshål i datorn och ange vad som behöver åtgärdas.

 

4. Kolla inställningar i Nod32 enligt http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN2198

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kört Eset onlineskanningen en gång till och jösses vilken tid det tog  :wacko:

Nåja, nu hittade den ju fler poster så det skadade tydligen inte  :)

Just i detta nu så går Secunia för fullt och även där fanns det tydligen jobb att göra  :P

Jag har städat bort alla loggar och program som har tillkommit, så nu har jag strax en dator i toppskick :thumbsup:

Nod32 ska jag göra nåt åt, det var en gratisversion men nu vill dom ha betalt ändå..... Får se hur jag gör med detta, det finns ju andra gratis virusprogram ;)

Sådär, nu var Secunia klar och allt upp to date  :D

Jaha Cilla,,,min klippa,, som jag ser det så har du räddat mej och min dator än en gång  :P

Du ska ha ett JÄTTESTORT tack och jag skickar med en liten hälsning  :wub:  :wub:  :wub:   

 

post-56414-0-47722300-1392237642_thumb.jpg

mbam-log-2014-02-12 (16-14-58).txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för den härliga och gosiga nallen :D:blush:

 

Du skrev visserligen Esets skanner men eftersom du bifogade en MBAM-logg antar jag att du menade MBAM.

 

C:\Windows.old\Users\HansoLisa\AppData\Local\Temp\SpeedAnalysisSetup-1-.exe (PUP.Optional.FileScout.A) -> Sattes i karantän och togs bort.
Det är i Windows.old, dvs från den förra Windows-installationen.

 

E:\SoftonicDownloader_for_kmplayer.exe (PUP.Optional.Softonic.A) -> Sattes i karantän och togs bort.
Webbplatsen Softonic är inte en så bra webbplats eftersom de ofta lägger till sina egna onödiga tillägg/program till den ordinarie installationsfilen.

 

E:\Nerladdningar\doomlord_v1_xperia-2011-...-root-emu-busybox-su.exe (PUP.Optional.4Shared.A) -> Sattes i karantän och togs bort.
E:\Nerladdningar\Obekräftade 769190.crdownload (PUP.Optional.BundleInstaller) -> Sattes i karantän och togs bort.
Nedladdade filer som innehåller kod för att lägga till onödiga tillägg/program, normalt kan man ju avbocka det under installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:blush:  Javisst menade jag MBAM  :blush:

Eset hittade ingenting men tid tog det  :thumbsup:

Tack för förklaringarna, dom är ju experter på att smussla med all möjlig skit när man laddar ner något, ändå försöker jag vara uppmärksam på sånt :wacko:   :thumbsdown:

Jag skulle gärna ge dej en björnkram IRL men du bor ju så avsides  ;)  :P

Tusen och åter tusen tack Cilla  :wub:  :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...