Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tänka på vid val av apputvecklare?


tom112

Rekommendera Poster

Jag har tänkt hyra en apputvecklare för utveckling av en app till iOS (vill testa att släppa en egen första app). Jag har tittat på oDest och Elance som verkar vara de stora sidorna att hyra apputvecklare på. Det finns massor med utvecklare från olika länder med olika pris. Vad bör jag tänka på när jag hyr en apputvecklare? Är det en fördel att ta en dyrare eller billigare? Bör jag fokusera på eller undvika utvecklare från vissa länder om jag vill ha ett bra samarbete? Bör jag tänka på något när det gäller antal projekt de arbetat på och antal timmar de arbetat enligt oDest/Elance statistik? Är det någon som har hyrt apputvecklare tidigare som har tips?

 

Är mycket tacksam för tips :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt; se till att ha en ordentlig specifikation på allt; teknik, utseende, flödesscheman, känsla m m, så att utvecklaren inte missuppfattar uppdraget.

Det går inte att specificera för mycket.

 

Ju mer personen i fråga tar betalt ju mer kan du kvalitet har du att förvänta skulle jag säga.

Tro inte att billiga utvecklare är självgående per automatik.
När det gäller Indien, till exempel, så är de (enligt min erfarenhet) dåliga på att flagga om något är tokigt i leverans eller specifikation. Verkar vara en kulturfråga - att de inte ifrågasätter något.

 

När du räknar på tid som det tar att utvecklar, räkna kallt att det tar 3 ggr den tiden.

 

 

När det gäller de nätverken du nämner har jag dessvärre ingen input.

 

Lycka till med din app!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt; se till att ha en ordentlig specifikation på allt; teknik, utseende, flödesscheman, känsla m m, så att utvecklaren inte missuppfattar uppdraget.

Det går inte att specificera för mycket.

 

Ju mer personen i fråga tar betalt ju mer kan du kvalitet har du att förvänta skulle jag säga.

Tro inte att billiga utvecklare är självgående per automatik.

När det gäller Indien, till exempel, så är de (enligt min erfarenhet) dåliga på att flagga om något är tokigt i leverans eller specifikation. Verkar vara en kulturfråga - att de inte ifrågasätter något.

 

När du räknar på tid som det tar att utvecklar, räkna kallt att det tar 3 ggr den tiden.

 

 

När det gäller de nätverken du nämner har jag dessvärre ingen input.

 

Lycka till med din app!

Tack, bra tips! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej

 

Jag har ett team på Sri Lanka, som utvecklar appar för mycket lägre pris än svenska företag, men med samma kompetens.

 

Om du är intresserad kan du skriva till mig alla specifikationer och jag kan skicka en offert.

 

Mvh

Yusef Fröbom

grandta kanelbulle hotmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...