Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fläkten trasig?


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Hej,

Jag har en HP Windows Vista HP Pavilion dv7-2111eo , som nu har börjat ”låta” på vänster sida. Tror att det är fläkten. Kan man som en enkel amatör själv åtgärda det? Dvs. öppna maskinen och gå ned till exempelvis Webbhallen och be om (köpa) en fläkt? Om ”ja” hur exakt gör jag för att öppna och hur ser fläkten ut? Måste jag byta fläkten eller kan man kanske rengöra den? Tacksam för supertydlig information till en enkel amatör.Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har en HP Windows Vista HP Pavilion dv7-2111eo , som nu har börjat ”låta” på vänster sida. Tror att det är fläkten. Kan man som en enkel amatör själv åtgärda det? Dvs. öppna maskinen och gå ned till exempelvis Webbhallen och be om (köpa) en fläkt? Om ”ja” hur exakt gör jag för att öppna och hur ser fläkten ut? Måste jag byta fläkten eller kan man kanske rengöra den? Tacksam för supertydlig information till en enkel amatör.Tack på förhand.

http://www.hp.com/ctg/Manual/c01689926.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm  för allt i världen inte att jorda dig så du inte förstör några kretsar med statisk elektricitet. Det finns speciella verktyg (armband+antistatmatta) att köpa.

Eller använd en rostfri diskbänk. Det gjorde jag till att börja med, funkar hur bra som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...