Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken surfplatta ska man köpa?


Nisse

Rekommendera Poster

Dags att skaffa en surfplatta. Vad ska man tänka på när man köper surfplatta? Skulle ni kunna tipsa mig om lite surfplattor för 2000-3000 kr? Jag kommer behöva lite utrymme för att lagra filmer m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla möjlighet att ansluta till TV via kabel, lita inte på att det fungerar med trådlös överföring. (Om man vill visa någon film på TV, använda den som HTPC osv)

 

Vill man nyttja plattan som en extra fjärrkontroll? = IR.

 

Behov av en sk. S-pen?

 

Har man en iPhone är det kanske naturligare att skaffa en iPad och omvänt om man kör med Androidlur så är en Androidplatta närmare till hands.

 

Kommer man att använda plattan som GPS i en bil? Vilka program finns till resp. OS? Vilka hållare och andra tillbehör finns?

 

(Har själv en Samsung Galaxy Note 8.0)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köpa en surfplatta utan 3G och klara mig med Wi-Fi!

Hur smidigt fungerar det?

Kan man surfa gratis utan problem på surfzoner och hotspot?

Fungerar det lika smidigt och snabbt som 3G eller är det något jag missar?

 

Går det att ha vilket tangentbord som helst till surfplattorna?

I och med att man ansluter dom via USB tänker jag.

 

Vilka surfplattor har hdmi? Jag vill gärna kunna ansluta till TV via kabel.

 

Vilket virusskydd ska man välja till sin surfplatta?

 

Har ni några tips på appar till surfplattor?

Finns det några måste ha appar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket virusskydd ska man välja till sin surfplatta?

Har ni några tips på appar till surfplattor?

Finns det några måste ha appar?

Just nu kör jag utan virusskydd både på plattan och mobilen. Tidigare har jag använt en säkerhetslösning från Kaspersky. (Har Kaspersky "på jobbet" och den svenska supporten är mycket bra)

Man kan väl säga att jag tar en medveten risk att vara utan skydd. Jag får förlita mig på att Android Market sållat bort det mesta och jag installerar i huvudsak "kända" Appar. Surfar inte hejvillt.

 

Ja, det finns väl några måste-ha-appar men kolla först vad som redan finns i plattan, kanske finns redan det mesta som behövs. Kanske är det någon sådan bra app som är bättre men att man ändå klarar sig fint med den inbyggda.

Installera appar bara när behov finns. Det är lätt att man installerar bra och fiffiga appar men det visar sig senare att man aldrig använder den.

Ett sådant exempel är "ett vattenpass" som jag tyckte var väldigt bra och lite rolig, hade den appen installerad väldigt länge men som jag aldrig nyttjade skarpt någon gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nexus 7 eller iPad Mini 32GB helt klart.

 

Jag har själv bra mobilsurf så när jag behöver använda tablet utanför hemmet använder jag surfdelning på telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...