Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen ljud via hdmi


jan_jan

Rekommendera Poster

Jag kopplade  "benq gl2450ht" datorskärm till dator via hdmi, får  bilden men inga ljud.

Samma kabeln överför ljud§bild när jag kopplar tv§dvd spelare.

Jag vet att datorskärm har inbyggda högtalare som funkar.

Grafitkortet är integrerat i CPU.

Undrar vad är problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På skärm:

Det bör finnas en ljudmeny på skärmen där man bl.a kan välja mellan analogt ljud och ljud via HDMI.

 

På dator:

Högerklick på ljudikon ---Uppspelningsenheter Se genom högerklick till att HDMI ljud är inkopplat och aktivt.

Saknas HDMI ljud på panelen  kan man genom högerklick på panelen behöva aktivera visning av frånkopplade och inaktiverade enheter.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På skärm:

Det bör finnas en ljudmeny på skärmen där man bl.a kan välja mellan analogt ljud och ljud via HDMI.

 

På dator:

Högerklick på ljudikon ---Uppspelningsenheter Se genom högerklick till att HDMI ljud är inkopplat och aktivt.

Saknas HDMI ljud på panelen  kan man genom högerklick på panelen behöva aktivera visning av frånkopplade och inaktiverade enheter.

 

LARSAS

Tack för svar!

Jag kolade, på icon digital ljud (HDMI) är aktiverat men ej inkopplat. 

Försökte hitta problem men det gick inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt en manual, som borde gälla för din skärm, finns möjlighet att på skärmen välja emellan Autodetect, PCljud  och HDMI ljud. Ställ den HDMI ljud till att börja med 

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt en manual, som borde gälla för din skärm, finns möjlighet att på skärmen välja emellan Autodetect, PCljud  och HDMI ljud. Ställ den HDMI ljud till att börja med 

 

LARSAS

Jag ställde på HDMI, fick inte ljud, startade om dator utan framgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...