Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Klistra in i dokument med villkorsstyrd formatering


Veros

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en "grundmall" där jag använt villkorsstyrd formatering. I detta dokument vill jag sedan klistra in celler från ett annat blad som då får denna formatering men det går ej.

 

Exempel: Jag har ett villkor som gäller för "=$M$3:$M$200". Det som händer när jag klistrar in ex tre rader är att villkoret då ändras till "=$M$6:$M$200" vilket medför att det jag klistrat in hamnar utanför villkoret varvid jag måste ändra i det manuellt varje gång. Någon som har någon lösning på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite skillnad på vad du gör

Kopierar du in hela celler, med värden och formatering så skriver formateringen över.

Du kan klistra in enbart värden eller enbart formler för att inte formateringen ska ändras i cellerna du klistrar in i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite skillnad på vad du gör

Kopierar du in hela celler, med värden och formatering så skriver formateringen över.

Du kan klistra in enbart värden eller enbart formler för att inte formateringen ska ändras i cellerna du klistrar in i.

 

Är nog lite en fråga om att både äta kakan och ha den kvar....

 

Vill kopiera in värderna och formateringen map på sammanfogade celler, storlek på text mm men vill använda den villkordstyrda formateringen som gäller för i nya dokumentet :-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja du, då får du nog finna dig att anpassa villkorsstyrda formateringen efter att du kopierat in dina värden för den klassas under formatering precis som fontens utseende, färg på cellen och annat sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...