Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Visning av tema


Mikael63

Rekommendera Poster

Jag kan ha fel och jag kan kolla detta närmare men jag upplever det som att visningen, Mobil eller Fullversion, minns senaste valet som inloggad.

 

Om jag från datorn loggat in och nyttjar fullversionen för att senare stänga datorn (inte aktivt klicka på logga ut) och därefter besöka eforum med surfplattan så visas där också full version. Ändrar jag där till mobil version och senare loggar in från dator så är där också mobilversion.

 

Borde det inte finnas ett val typ "kom ihåg mina inställningar för den här enheten"?

 

Eller ett val "använd alltid mobilversionen på mobila enheter"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är precis så det fungerar. Man sätter tema på sin in inloggning istället för vilken enhet som för stunden används. Innan uppgraderingen så kändes det av vilken enhet som användes och så anpassades forumet efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Egentligen ganska löjligt att det ska vara så "klent ställt" på just detta forum, år 2013.

Funderar på en bojkott...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Vi får hålla tummarna för att IP Board har förbättrat sitt program på ett önskvärt sätt i den nya version som Eforum kommer att uppgraderas till under 2015.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IDG har påbörjat arbetet men det kan inte göras färdigt innan IP Board har släppt nästa version och helst någon mindre uppdatering efter det. Hur lång tid det dröjer innan IP Board släpper den nya versionen beror på hur många buggar som hittas under betatesten som pågår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det möjligen ingen väg runt detta? Kan man ex. skapa ett bokmärke som visar mobilt tema och ett annat som visar "Full version"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju prova att högerklicka på Ändra tema och välja Bookmark this Link

 

Jag vet att du vill ha två olika bokmärken, ett för mobilt tema och ett för full version, men hur man ska åstadkomma det vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...