Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gammal dator


MariaE

Rekommendera Poster

Men hur blir det med Linux datorn om jag gör något fel och inte längre har snabbare internetuppkoppling. Då måste jag ringa comhem igen och be dem om snabbare uppkoppling ?

/Maria

 

Bara undrar hur du definierar "snabbare internetuppkoppling" ?

Har för mig att du nämnt i någon tråd, att du har hyfsad snabb uppkoppling?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Skapad
  • Senaste svar

Bara undrar hur du definierar "snabbare internetuppkoppling" ?

Har för mig att du nämnt i någon tråd, att du har hyfsad snabb uppkoppling?

Jag tycker att jag har snabb uppkoppling men när jag började med en router och surfade både med Linux datorn och Windows datorn märkte jag att det blev mycket långsammare. Det gick inte att hämta de program som jag ville ha.

 

Jag kom ihåg när jag hade  min 386 på 19 MHz. I början var den tillräckligt snabb för Windows 3.1 men när jag fick en CD-R-spelare då upptäckte jag att den blev mycket långsammare. Den blev ännu långsammare när jag fick en Syquest också. Om jag inte hade haft scsi hade det blivit ännu långsammare. Jag fick hjälp med mina scsi-enheter av de på Descartes. En databutik som har gått i konkurs nu. De var tvungna att hjälpa mej mycket för det blev fel hela tiden. De förstod inte att drivrutinerna till min syquest och scanner som jag också köpte efter nåt år behövde uppdateras. Jag har skrivit om detta i tråden supportnollor också.  

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tillräckligt snabb uppkoppling för att surfa med bara Windows men inte med router och använda både Linux och Windows 7 på två olika datorer. När jag installerade Windows 7 64 bitar på min dator som jag nu har Linux på så stod skärmen bara och blinkade.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det Windows 98 och knoppix på min blåa dator. Om jag hittar nån bra version av knoppix på engelska som inte tar ett dygn eller mera att ladda ner förståss. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att Fresh download finns för Windows 7 ochså eller nåt liknande program, annars tar det hela dagen.:-( Det program som jag har på DVD är nog för Windows 98 ? CD 6-2004 PC för Alla.  Jag försökte ladda ner Knoppix igår kväll. Jag började ladda ner det klockan 5 på kvällen. När klockan var 10 ville jag sova. Då hade bara några 300 MB laddats ner :-( Jag vill inte gärna ha datorn på på natten. . Jag har tyvärr datorn i sovrummet :-( Jag vill inte ha den i köket eller i vardagsrummet.  De versioner av knoppix som jag hade på DVD var på svenska  :-( 

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva om det går bättre att hämta från någon av de andra servrarna och pröva utan något download-program för det borde gå bra att låta webbläsaren ladda ner på egen hand. Du kan också pröva med att välja en FTP-länk i stället för en HTTP-länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska jag testa det... Hoppas det inte står efter 1 timme eller så att "åtgården tog för lång tid. Men det kanske är så att det inte går att surfa på andra webbsidor när jag hämtar stora program ? 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva om det går bättre att hämta från någon av de andra servrarna och pröva utan något download-program för det borde gå bra att låta webbläsaren ladda ner på egen hand. Du kan också pröva med att välja en FTP-länk i stället för en HTTP-länk.

Det blir inte bättre :-( 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är störningar med internetuppkopplingen i området där jag bor fortfarande tydligen. Det är  nog därför jag inte kan hämta knoppix. Men det gick ju att surfa med Linux datorn och att hämta program  när jag använde packet manager. Det kanske blir Linux på min blåa dator fortare än jag trodde först. Men först ska jag sätta en lapp på min blåa dator. Koppla inte kablarna till Windows 98 datorn...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag installerat Linux Mint igen. Jag har också installerat Wine  så att jag kan köra Windows program. Jag ska läsa mera om Wine i morgon. Jag har hämtat några filer om wine på svenska. Vill inte ha för mycket programbeskrivningar på engelska när det gäller nya program. Mina första dos böcker var också på svenska. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag installerat Linux Mint igen. Jag har också installerat Wine  så att jag kan köra Windows program. Jag ska läsa mera om Wine i morgon. Jag har hämtat några filer om wine på svenska. Vill inte ha för mycket programbeskrivningar på engelska när det gäller nya program. Mina första dos böcker var också på svenska. 

/Maria

 

En stilla fråga. Varför har du installerat en engelskspråkig version av Linux Mint för att sedan installera program på svenska?

//eforum.idg.se/topic/347431-ny-på-linux-önskar-råd/?p=1649075

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta program som jag har i min Linux dator kommer att vara på engelska.

Jag lyckades med konststycket att skapa en extra partion också. Heter det så i Linux? Wine har jag också på engelska.

 

Jag har läst i ett forum om Linux att imgburn kan funka med Linux. Jag ska testa om det är så. Imgburn har jag använt tidigare. Då kan jag bränna DVD-R och CD-R i Linux. Om jag testar det andra DVD-R/CD-R brännar programmet kanske jag har sönder DVD-RW-spelaren :-( Det har hänt förr när jag har testa nya program :-( 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...