Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vista SP2


Hans-Erik

Rekommendera Poster

jag fick hjälp på plats av Telia vid bytet från BBB. jag har 3 administratörskonton där den första som jag använder är laddat med de program jag behöver. när jag nu starrtar datorn kommer alltså valet fram vilket av kontona jag vill använda men när jag nu klickar på det som ska användas frågar datorn efter lösenord - som jag också har koll på - men ska det vara nödvändigt med lösenord? jag fattade installatören som så. o m jag skulle vilja använda nåt av de andra 2 kontona kommer dessa också att fråga efter lösenord (har inte tordats prova)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nödvändigt med lösenord är det inte, men det kan bli enklare att få till ett lokalt nätverk med flera datorer om man har lösenord till kontot. Däremot kan man ju nöja sig med lösenord som bara är ett tecken långt om man inte vill skydda innehållet i datorn lite extra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

ja det kan stämma bra för det var i samband med att operatören visade hur jag kunde koppla den här Vistan med laptopen/W 8 även om han tyckte Vistan "bråkade" en del. jag återkommer till detta när det blir aktuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...