Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med "Spela upp automatiskt"


sennahojx

Rekommendera Poster

Hej!

 

Plötsligt så fungerade inte "Spela upp automatiskt" längre. Jag kollade alla inställningar, men allt var rätt. Så jag tog och återställde datorn till en tidigare punkt, och då fungerade "Spela upp automatiskt" igen, trodde jag. Det jag kan minnas att jag gjorde var att jag uppdaterade några drivrutiner till moderkortet (MSI z77a G43) via MSI Live Update 5. De problem jag upplever är:

1. VLC visas två gånger (tänkte inte på att det var olika sorts filer, trött)

2. Det är för mycket utrymme mellan namnet på USB-minnet och program-alternativen (inte säker på om det är ett problem, det kanske ska vara så?)

 

Bild:

post-127695-0-15763500-1368990855_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket antivirus använder du? Det har kanske kommit en uppdatering till det som satt funktionen ur spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man googlar "Spela upp automatiskt" eller "Autoplay" så är det mindre mellanrum mellan namnet på enheten och alternativen än vad det är för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden mellan din bild och bilden på http://www.samlogic.com/articles/autorun-autoplay-skillnad.htm är väl att du saknar texten "Gör alltid detta för bilder", vilket väl beror på att ditt USB-minne innehåller blandade filer och inte bara en sak. Det blandade innehållet gör väl att det blir rätt svårt för Windows att veta om det ska spela upp en film, visa bilder etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, den bilden ser ju ut på samma sätt som min gör även med "Gör alltid detta för bilder" alternativet. Men om man jämför med dessa stämmer det inte:

http://windows7supportnow.com/wp-content/uploads/2011/08/Windows-7-Support.gif

http://res2.windows.microsoft.com/resbox/sv/windows%207/main/e8ad4507-0290-411e-aa2a-ce2476e249a7_0.jpg

 

Är det jag som bara fått för mig att det är fel på min dator eller är det något fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderade på det också, men det går inte ändra storlek. Det kanske är där problemet ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej!

 

Plötsligt så fungerade inte "Spela upp automatiskt" längre. Jag kollade alla inställningar, men allt var rätt. Så jag tog och återställde datorn till en tidigare punkt, och då fungerade "Spela upp automatiskt" igen, trodde jag. Det jag kan minnas att jag gjorde var att jag uppdaterade några drivrutiner till moderkortet (MSI z77a G43) via MSI Live Update 5. De problem jag upplever är:

1. VLC visas två gånger (tänkte inte på att det var olika sorts filer, trött)

2. Det är för mycket utrymme mellan namnet på USB-minnet och program-alternativen (inte säker på om det är ett problem, det kanske ska vara så?)

 

Bild:

post-127695-0-15763500-1368990855_thumb.jpg

Hej,

 

Att den den Automatiska uppspelningen inte fungerar kan bero på detta:

Spela upp automatiskt: vanliga frågor

Vad kan hindra en enhet från att visas under Enheter i Spela upp automatiskt?

Har du anslutit en volymenhet till datorn (till exempel en USB-flash-enhet eller en extern hårddisk), kommer den inte att visas i området Enheter i Spela upp automatiskt. Spela upp automatiskt visar bara enheter som inte är volymenheter (till exempel en del digitalkameror, videokameror och telefoner). Det beror på att filsystemet i de här enheterna inte är standardiserat, vilket innebär att deras innehåll inte kan läsas av Spela upp automatiskt.

 

 

Jag kan nämna att själv har jag sett till så att automatisk uppspelning är avstängd på mina datorer med Windows XP, Windows 7 samt Windows 8.

För övrigt så kan det vara bra ur säkerhetssynpunkt också att den funktionen är avstängd, så inte ett infekterat USB-minne eller CD-skiva sätter igång att köra något skadligt innan Antivirusprogrammet skannat enheten.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta börjar nästan kännas pinsamt, att jag skulle starta en tråd bara för 1 cm och att jag inte läste riktigt vad vlc menade :(

@Cecilia - Ja, jag tror det

 

@Flyfisherman

Att den den Automatiska uppspelningen inte fungerar kan bero på detta:

Spela upp automatiskt: vanliga frågor

Det är inte fallet här, spela upp automatiskt öppnades ju förr när jag satte i USB-minnet. Och för övrigt så är den delen av frågan löst (systemåterställning).

 

Jag kan nämna att själv har jag sett till så att automatisk uppspelning är avstängd på mina datorer med Windows XP, Windows 7 samt Windows 8.

För övrigt så kan det vara bra ur säkerhetssynpunkt också att den funktionen är avstängd, så inte ett infekterat USB-minne eller CD-skiva sätter igång att köra något skadligt innan Antivirusprogrammet skannat enheten.

Det har jag inte tänkt på, det var en bra tankeställare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...